مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری نشستی سه جانبه با حضور دادستان مرکز هرمزگان و شهردار بندرعباس در راستای عرضه مستقیم آبزیان با هدف کاهش قیمت و ارتقای خدمت رسانی به شهروندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دادستان مرکز هرمزگان در این جلسه با اشاره به اهمیت رضایت شهروندان و همچنین کاهش قیمت آبزیان تا جای ممکن ، ایجاد شرایط آبزیان و همچنین محلی مناسب برای این مهم را در دستور کار شیلات استان و شهرداری بندرعباس قرار دارد.

علیرضا احمدی منش ضمن تشکر از اقدامات شیلات هرمزگان و شهرداری بندرعباس گفت : به دنبال حذف واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده محصولات آبزی در استان هستیم که خوشبختانه اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان،شهرداری و اداره کل شیلات هرمزگان به خوبی پای کار آمده و پیگیری های خوبی در این زمینه در حال انجام است .

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به پیگیری ها و حمایت های خوب مجموعه استانداری هرمزگان ، سازمان شیلات ایران و دادستان هرمزگان در راستای ارتقای خدمات به مردم و کاهش قیمت آبزیان گفت : در تلاش هستیم با همراهی شهرداری بندرعباس محلی برای توزیع و فروش محصولات آبزی از طریق ایجاد غرفه و با قیمت مشخص و کیفیت بالای محصولات با محوریت اتحادیه تعاونی های صیادی استان مشخص وعملیاتی کنیم.

مسعود بارانی تصریح کرد : پیش بینی میگردد با ورود اتحادیه تعاونی صیادان هرمزگان به توزیع ماهی قیمت های آبزیان با حدود ۳۰ درصد کمتر از بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای دریایی به ویژه ماهی در سلامت افراد نقش به سزایی دارد، تصریح کرد : به طور یقین توزیع ماهی به صورت مستقیم و با قیمت مناسب تاثیر بسزایی در افزایش سهم پروتئین دریایی در سبد غذایی خانواده های هرمزگانی خواهد داشت.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین در این نشست خواستار ساماندهی و ایجاد بازار عمده فروشان ماهیان شد.

همچنین شهردار بندرعباس با بیان حمایت از این امر تصریح کرد : بدون شک شهرداری بندرعباس در این راستا با توجه به وجود مطالبه مردمی پیرامون کاهش قیمت آبزیان تمام قد حمایت خواهد کرد‌.

مهدی نوبانی افزود : شهرداری سعی می کند مکانی مناسب و درخور جهت عرضه مستقیم آبزیان فراهم سازد.

گفتنی است ، در پایان این جلسه با حضور دادستان مرکزی هرمزگان ، شهردار بندرعباس ، مدیرکل شیلات هرمزگان ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان و جمعی از مسئولین از مکان های مناسب در شهر جهت جانمایی بازار عمده فروشی ماهیان بندرعباس بازدید کردند.

پایان خبر /