مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات استان ، رئیس حراست شیلات استان ، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان ، معاون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و رئیس اداره روابط عمومی ، هماهنگی و امور شهرستانهای شیلات استان با فرمانده مرزبانی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و تشکر از مجاهدت های عزیزان نیروی انتظامی به ویژه تلاش های مرزبانی استان گفت : امید داریم با توجه به تعاملات و همکاری های خوب موجود و تلاش های ارزنده نیروهای مرزبانی شاهد افزایش برخورد با صید های مخرب و غیر مجاز باشیم.

مسعود بارانی افزود : تشدید برخوردها با صید شب چراغی با حضور و تعامل بیشتر جامعه صیادی، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه‌های نظارتی از جمله درخواست های جامعه صیادی است.

بارانی با اشاره به صید بالغ بر ۳۲۱ هزار تن انواع آبزیان ، وجود بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد و چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی در استان هرمزگان به عنوان قطب صید و صیادی کشور تصریح کرد : این مهم بیانگر نقش صید و صیادی در معیشت ساحل نشینان است و بیانگر محوریت صید و صیادی در پایداری و ارتقای اشتغال، توسعه ساحلی و رونق اقتصادی در استان هرمزگان می باشد که نیاز به توجه جدی به پاسداری از ذخایر آبزیان در مسیر صید و صیادی پایدار احساس می گردد.

در ادامه وی به تعامل سازنده بین مرزبانی استان و اداره کل شیلات اشاره کرد و گفت : بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده موجبات افزایش برخورد با صید غیر مجاز در راستای حفظ ذخایر وپایداری شغل ساحل نشینان ومرزبانان خواهد بود.

سردار بهادر اسماعیلی جلوگیری از صید بی‌رویه و غیر مجاز منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان خواند و گفت : در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز ، دیگر سازمان ها و نهاد های مرتبط باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

پایان خبر /