افزایش ثبت تخلف اضافه‌ بار کامیون داران در محورهای استان رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در خصوص چالش‌های تردد در محورهای مواصلاتی این استان، مطرح کرد: با توجه به موقعیت ویژه استان هرمزگان به‌عنوان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از گذر کشور، محورهای مواصلاتی استان روزانه شاهد حجم بالایی از تردد وسایل نقلیه سنگین و فوق سنگین است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان، در خصوص چالش‌های تردد در محورهای مواصلاتی این استان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه استان هرمزگان به‌عنوان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از گذر کشور، محورهای مواصلاتی استان روزانه شاهد حجم بالایی از تردد وسایل نقلیه سنگین و فوق سنگین است.

محسن کامرانی افزود: در راستای رعایت حمل مجاز بار برای جلوگیری از بروز خسارات به رویه راه و ابنیه فنی به‌عنوان سرمایه‌های ملی و افزایش ایمنی تردد ناوگان و کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای طرح کنترل احتمال اضافه تناژ در سراسر استان اجرا شد.

کامرانی ،  به دست آورد های مثبت این طرح اشاره و ادامه داد : با همکاری پلیس‌راه و با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تردد ناوگان جاده‌ای کنترل اضافه تناژ در سراسر استان اجرا شد که نتیجه آن ثبت ۴۳ فقره تخلفات اضافه‌بار نسبت به تعداد تجهیزات توزین بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۵ درصد افزایش ثبت تخلف صورت گرفته است و در ۶ پاسگاه سطح استان، مجموعاً ۱۰۲ تخلف ثبت‌شده است.

وی تصریح کرد: نسبت میزان تناژ کشف‌شده به تعداد تخلف اضافه‌بار ۲۰۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. کامرانی از آموزش راکبین موتورسوار و توزیع ۳۲۰ عدد کلاه ایمنی و شبرنگ موتورسوار به‌طور مستمر در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: اجرای طرح ارتقاء سطح ایمنی راکبین موتورسیکلت به‌منظور کاستن از تلفات جانی و مالی حوادث رانندگی موتورسیکلت‌سواران در طول جاده‌ها به‌ویژه در راه های روستایی که از آمار بالایی برخوردار است، مدنظر است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از تلفات ناشی از حوادث رانندگی استان را راکبین موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف اجرایی این طرح آشنایی موتورسواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات است.

کامرانی ، عنوان کرد : امید است موتورسیکلت‌سواران با فراگرفتن موارد آموزشی این همایش نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در هرمزگان اهتمام بیشتری داشته باشند.

پایان خبر /