مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : ۱۰۹ هزار تن انواع فرآورده‌های نفتی از این بنادر ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی در این خصوص ، افزود : در این مدت ۲۶ هزار و ۷۵۵ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۸۳ درصدی ترانزیت شده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد : ۹۴۱ هزار و ۶۷۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بنادر شرق استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.

وی اظهار کرد : از این میزان ۲۰۷ هزار و ۴۰۹ تن فرآورده نفتی و ۷۳۴ هزار و ۲۶۳ کالای غیرنفتی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ابراز کرد : از مجموع عملیات انجام شده ۲۳۵ هزار و ۱۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر شرق جابه‌جا شده است.

محمدحسینی تختی همچنین با اشاره به ترانزیت ۲۳۲۲ دستگاه خودرو و ماشین آلات سنگین در بندر شهید باهنر گفت: در این رویه نیز نسبت به سال گذشته هشت برابر افزایش به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد : این میزان از ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق از طریق بندر شهید باهنر ترانزیت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی پهلودهی ۱۰ هزار و ۵۸۲ فروند از انواع شناورها افزود : از این تعداد ۱۳۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۰ هزار و ۴۴۴ فروند زیر هزار تن بوده است‌.

پایان خبر /