تفاهم‌نامه تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی بین مدیران کل بنادر و دریانوردی و آموزش و پرورش هرمزگان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان گفت : ثبت نام هم در آموزش و پرورش در حال انجام است تا از اول مهرماه این هنرستان پذیرش دانش آموز داشته باشد ، سازمان بنادر نیز ظرفیت‌های مهم خود از جمله شبیه ساز‌ها و ساختار‌هایی که این سازمان برای آموزش دریانوردان خود استفاده می‌کند را در اختیار استان و هنرستان قرار دهد.

مهدی دوستی گفت : در زمینه کمبود معلم، ابلاغ مدیران مدارس و تأمین کتاب‌های درسی برنامه ریزی صورت گرفت، بیش از ۹۰ درصد کتاب‌های درسی تامین شده و باقی کتاب‌ها هم در انبار‌ها موجود است.

وی گفت : برنامه ریزی خوبی در زمینه سرویس مدارس صورت گرفته و با اصلاحاتی که در خطوط اتوبوس، تقویت ناوگان حمل و نقل و تفویض اختیار نرخ گذاری سرویس مدارس به فرمانداران صورت گرفته است امیدواریم این موضوع ساماندهی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ایجاد بستر مناسب برای جذب نیرو‌های بومی در مشاغل دریایی را یکی از رویکرد‌های مهم سازمان بنادر در استان‌های ساحل برشمرد.

حسین عباس‌نژاد افزود : با تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی هم راستا با توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندر در استان ایجاد بستر آموزشی مناسب برای تحصیل علاقه‌مندان و اشتغال آن‌ها در بنادر استان فراهم می‌شود.

عباس‌نژاد گفت : بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده فضای آموزشی با امکانات مطلوب از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان فراهم شده است و همه امکانات موجود در مرکز آموزش این اداره کل نیز در خدمت این هنرستان تخصصی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد : وجود ۲ بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر در نزدیکی این هنرستان نیز زمینه حضور دانش آموزان برای بازدید میدانی و آشنایی با تجهیزات دریایی و بندری را فراهم می‌کند تا علاوه بر کسب آموزش‌های نظری، به صورت عملیاتی و حضوری نیز از تجهیزات بازدید و تخصص لازم را در همان مکان و عملی بیاموزند.

پایان خبر /