مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت : طبق مصوبه هیئت دولت ، کشاورزان تا پایان شهریور موظف هستند همه روزه به مدت ۵ ساعت موتورهای چاه کشاورزی خود را در ساعات اعلام شده روز خاموش نمایند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد کریمی در همایش کشاورزان استان افزود : کشاورزان با اجرای این طرح می توانند از طرق تشویقی برق رایگان در دیگر ساعات شبانه روز استفاده کنند. این طرح در سراسر استان آغاز شده و همه کشاورزان برای کاهش بار شبکه برق استان باید الکتروپمپ های خود را خاموش نمایند،در صورت عدم رعایت این قانون ،برق آنها قطع می شود.

به گفته کریمی شرکت توزیع برق هرمزگان در حال حاضر ۱۰ هزار مشترک کشاورزی دارد که ۸ درصد مصرف برق استان مربوط به این بخش است. با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از بار شبکه برق استان متعادل شده و قابلیت اطمینان شبکه نیز افزایش می‌یابد.

به گفته وی، با ابلاغ شرکت توانیر سهمیه کاهش بار بخش کشاورزی در تابستان امسال ۶۶ مگاوات است که شرکت توزیع برق هرمزگان برای تحقق این میزان کاهش، برنامه خاموش نمودن موتورهای برق را در ساعات اوج بار بعد از ظهر در دستور کار دارد.

طبق این برنامه کشاورزان موظف هستند همه روزه در بازه زمانی ساعت ۱۱ تا ۱۸ به مدت ۵ ساعت موتورهای برق خود را خاموش نمایند. خاموش بودن موتورها از راه دور کنترل می شود و کشاورزانی که این مصوبه را رعایت کنند هزینه برق آنها در سایر ساعات شبانه روز مجانی محاسبه می شود.

باتوجه به الزامی بودن اجرای این طرح، در صورتی که مشترک کشاورزی از این برنامه پیروی نکند و موتور برق چاه کشاورزی را در ساعات اوج بار روشن کند، برق آنها قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در ادامه گفت:  اوج مصرف برق استان از ابتدای امسال تاکنون به ۲۵۳۵ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

پایان خبر /