رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: ویژه برنامه های ماه محرم در شهر بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ حامد رضوانی در این باره عنوان کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی و محدود برگزار شدن جلسات روضه و هیئت‌های عزاداری سازمان فرهنگی و شهرداری بندرعباس نیز برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی اظهار کرد: مسابقه نقاشی محرم ویژه کودک، نوجوان و بزرگسال با هدف تصویر سازی ذهنی مخاطبان از محرم، نمایش عروسکی با موضوعات و پیامهای محرم، ارسال فیلم و عکس از نذروات و اطعام ماه محرم، روایت هایی از مراسمات ماه محرم از ویژه برنامه های این ماه است.

رضوانی افزود: همکاری با هیئت های مذهبی شهر و تبلیغات محیطی،فضاسازی و سیاهپوش کردن شهر با همکاری مناطق شهرداری، برگزاری مراسمات برای تمام سنین، هیئت های خانگی با دو محور سیاه پوش کردن و عزاداری کودکان و برگزاری جشنواره چاووشی خوانی، تولیدمحتوا بصورت کلیپ تیزر و تصاویر و انتشار آن در فضای مجازی بخشی از برنامه های ماه محرم توسط سازمان فرهنگی و شهرداری بندرعباس است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس ادامه داد: انتقال پیام عاشورا و آگاهی بخشی به نسل جوان، آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه نذروات، بازگویی ریشه سنت ها و آئین های محرم و صفر توسط والدین برای کودکان و نوجوانان و بازگویی موضوعات نوستالوژی مراسمات محرم از اهداف برگزاری برنامه های محرم است.

وی با اشاره به اهمیت عزاداری امام حسین(ع) تصریح کرد: امامان بزرگوار شیعه (ع) درباره زنده نگه داشتن حادثه کربلا به شیوه‌های گوناگون مانند برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن، تشویق شاعران به مرثیه سرایی و ترغیب به زیارت امام حسین (ع)، روایت و احادیث بسیاری نقل شده است.