رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اولویت سال جدید صنعت آب این جزیره جهانی قشم را تمرکز بر هوشمندسازی و ترمیم شبکه دانست و اعلام کرد: در حوزه تولید آب و ظرفیت سازی برای توسعه زیرساخت ها طی دو سال اخیر، به اندازه 15 سال گذشته کار عملیاتی صورت گرفته است.

به گزارش صبح دریانیوز، عادل پیغامی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان شرکت آب، برق و تاسیسات قشم به مناسبت روز جهانی آب، عنوان کرد: آب و برق از جمله شرکت های موفق سازمان منطقه آزاد قشم است که هم از منظر شاخص های آماری و مدیریت کمی و هم به لحاظ شاخص های مدیریت کیفی و کار تیمی، سال موفقی را در دوره زمانی سال ۱۴۰۲ و حتی سال قبل از آن، سپری کرد.

پیغامی با اشاره به وضعیت نامطلوب آبرسانی و توزیع آب در روستاها که خارج از حیطه خدمات‌رسانی سازمان منطقه آزاد قشم است، افزود: در حوزه آب کارهای نشده و برنامه عقب مانده توسعه ای بسیاری وجود دارد که با پیشبرد نگاه «حل مسأله» و تداوم «پروژه های نمک زدایی و توسعه آبشیرینکن ها» می توان بخشی از نیازمندی های قشموندان نجیب و ساکنان جزیره جهانی قشم را مرتفع کرد.

وی از تلاش های انجام شده برای افزایش ظرفیت مجتمع آبشیرینکن شهر قشم از ۱۶۸۰۰ مترمکعب به بیش از ۲۳۰۰۰ مترمکعب در پایان سال ۱۴۰۲ تقدیر کرد و گفت: طی آینده ای نزدیک، با بهره برداری از مجتمع جدید آبشیرینکن جاده ساحلی جنوبی قشم واقع در روستای «جمال آباد» (تورگان)، ظرفیت موجود تولید با ثبت یک جهش چشمگیر به حجمی بالای ۲۷۰۰۰ مترمکعب افزایش می‌یابد که افزایشی ۶۰ درصدی طی فعالیت دولت سیزدهم محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: خوشبختانه با کوشش های جهادی و کار تیمی درون سازمانی شرکت آب و برق قشم، آبشیرینکن ۴۰۰۰ مترمکعبی جدید کمتر از ۶۰ روز عملیات عمرانی و ساخت سوله آن انجام شد و طی ماه پایانی سال نیز عملیات نصب تجهیزات انجام شد. در مجموع طی کمتر از سه ماه، این آبشیرینکن وارد فاز راه اندازی و بهره برداری آزمایشی شده که باید برای اطلاع رسانی دستاوردهای این پروژه مهم، اقدامات رسانه ای گسترده ای صورت گیرد.

پیغامی ابعاد فعالیت شرکت آب، برق و تاسیسات قشم را علاوه بر تولید و توسعه زیرساخت های آبشیرینکن ها، شامل مدیریت توزیع و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب برشمرد و گفت: اولویت سال جدید جزیره جهانی قشم، تمرکز بر هوشمندسازی و ترمیم شبکه است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: ابتدای تابستان سال جاری، بهره برداری از سامانه دانش بنیان هوشمندسازی شبکه آب شهر قشم آغاز می شود که بعد از مشهد، قشم دومین شهر در ایران برای پیاده سازی این فناوری محسوب می شود و براساس یک برنامه اقدام مدون، ترمیم و نوسازی شبکه لوله کشی و توزیع آب نیز وارد مرحله عملیاتی می شود.

وی از ضرورت توجه به انتظارات و خواسته های منابع انسانی صنعت آب، برق و تاسیسات این سازمان سخن به میان آورد و تاکید کرد: در پشتیبانی های لجستیکی و انگیزشی برای تقویت روحیه کاری و تیمی کارکنان شرکت آب و برق از هیچ تدبیر و کوششی، دریغ نخواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با اشاره به شعار روز جهانی آب در سال میلادی ۲۰۲۴، با تاکید بر «آب برای صلح» محورهایی از برنامه راهبردی این شرکت برای کاهش « تنش آبی» در جزیره جهانی قشم را تبیین و تشریح کرد.

شهرام داوری،  شرکت آب و برق قشم را از جمله سازمان های پیشرو در توجه به توسعه منابع انسانی توصیف کرد و گفت: ما در سال ۱۴۰۱ دومین شرکت و تشکیلات زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد بودیم که برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پیشقدم شدیم و کارکنان شرکت، از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مواهب این الزام قانونی بهره مند شدند.

داوری تصریح کرد: طی دو سال اخیر، در قالب یک کار تیمی منسجم و با اراده جمعی برای حل مسأله آب در شهر قشم، با مدیران و کارکنان کوششگر صنعت آب و برق سازمان منطقه آزاد قشم همدل و همراه شدیم تا ناترازی در تولید و توزیع را به شکلی برنامه محور و طبق یک سازوکار فنی و عملیاتی، کاهش دهیم.

وی در بخشی دیگری از سخنانش، راهبردها و اولویت های سال جدید در بخش های تولید، توزیع و مدیریت مصرف آب به همراه برنامه توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه ها و همچنین اقدامات حوزه نوآوری اجتماعی را برای عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم تشریح و ارائه کرد.

پایان خبر/