استاندار هرمزگان گفت : طرح‌های پیشران اقتصادی تسهیلات کم بهره و کمک‌های فنی اعتباری دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر حمایت از طرح‌های اقتصادی پیشران در سطح استان اظهار داشت : سال جاری عدد قابل توجهی تسهیلات با نرخ سود اندک برای طرح‌های اقتصادی در نظر گرفته شده و بر همین مبنا بایستی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران طرح‌هایی که به آنها می‌رسد را سریعتر آماده کنند.

وی افزود : امسال حدود ۱۰ همت تسهیلات با نرخ سود پایین داریم علاوه بر این قرار است درآمد مازاد هم در قالب تسهیلات در اختیار استان قرار بگیرد، بنابراین باید طرح‌های اصلی و پیشران در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

استاندار هرمزگان گفت : دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران یک تعداد محدود طرح پیشران مشخص کنند که از الان بتوانیم برای تسهیلات و کمک‌های فنی اعتباری برنامه ریزی کنیم، این طرح‌ها باید در راستای رشد اقتصادی استان باشند و بتوانند در حوزه اشتغال زایی اثر مثبت بگذارند.

مهدی دوستی با اشاره به نقش ملی استان هرمزگان تصریح کرد: بعضی از مسائل کلانی که در جلسات شورای برنامه ریزی مطرح می‌شود باید در اولویت تمام دستگاه‌های استانی باشند، یکی از این موارد پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی است که چند هزار نفر می‌توانند مشغول به کار شوند و تاثیر بسزایی در حوزه اقتصاد و سیاست بین المللی و همکاری با کشورهای همسایه خواهد شد.

دوستی گفت : تلاش‌ها در خصوص فعال شدن این پسکرانه یک نمونه از مصادیق تبدیل سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی است و باید به صورت ویژه در این حوزه کار شود، بندر شهید رجایی نقشی کاملا ملی دارد و در خصوص رقابت با بنادر سایر کشورها طرح توسعه بندر شهید رجایی اولویت خاص دارد.

وی ادامه داد : یک اختلاف نظر بین فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که ضرورت دارد در جلسات مشترک این مسئله بررسی و نتایج آن به معاونت‌های عمرانی و اقتصادی ارسال شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت : اگر طرح معطلی در سطح استان وجود دارد باید به کارگروه زیربنایی ارجاع شود تا در خصوص آن طرح تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

گفتنی است ، در این جلسه طرح سند پیشرفت شهرستان سیریک و طرح توسعه اراضی ۲۴۰۰ هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی بررسی شد.

پایان خبر /