رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  از انجام یکهزار و 919 ماموریت در طرح امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز، دکتر حسین قاسمی توضیح داد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فرودین ۱۴۰۳ اورژانس ۱۱۵ هرمزگان، با انجام یکهزار و ۹۱۹ ماموریت،  به بیش از ۱۸۸۰ مددخواه، خدمات درمانی اورژانسی ارائه داده است. در این مدت بیش از ۸۳۰۰ تماس با مرکز دیسپچنگ اورژانس گرفته شده است که از این تعداد هزار و ۲۰۲  مورد منجر به اعزام آمبولانس شده،۴۸۶ مورد  مشاوره تلفنی انجام شده و  ۶۲۸ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

قاسمی افزود: از ماموریت های انجام شده ۵۳۴ مورد آن حوادث ترافیکی بوده که ۱۷ فوتی و ۶۸۴ مصدوم داشته است. در مدت یاد شده ۵ حادثه ویژه با ۱۵ مصدوم و ۳ فوتی، اعم از حوادث ترافیکی پر تلفات، غرق شدگی و.. توسط تیم های تخصصی اورژانس استان امدادرسانی شده اند؛ ۱۷ مورد اعزام توسط شناورهای اورژانس دریایی انجام شده است و ۲ مصدوم  توسط بالگردهای اداره اورژانس هوایی به مرکز درمانی منتقل شده است.

وی، ادامه داد: ۲مورد اعزام بیمار اورژانسی از بندعباس به شیراز و از قشم به بندرعباس، نیز توسط هواپیمای بال ثابت اورژانس، انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  در انتها ضمن آرزوی سال خوب برای مردم شریف استان هرمزگان، از مسافران خواست؛ سرعت مطمئه را رعایت کنند و در سفر توجه ویژه ای به مسائل بهداشتی داشته باشند و در پایان برای همه گردشگران، سفر خوبی را آرزو کرد.

پایان خبر/