مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت : ۴۶ هکتار زمین با مساعدت استاندار برای ایجاد دهکده گردشگری در شرق بندرعباس اختصاص پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری (پنج تا ۱۱مهر) افزود : خدمات مختلف بخش گردشگری اعم از اسکان ، سفره خانه ، تالار و غیره در این دهکده که روبروی دانشگاه هرمزگان احداث می‌شود داده می‌شود.

محسنی ادامه داد : هر کدام از این خدمات تنها مجاز به دادن خدمات همان حوزه خواهد شد و نمی‌تواند خدمات سایر بخش‌ها را هم بدهد.

وی اضافه کرد : زمین مورد نظر هم اکنون در اختیار این اداره‌کل قرار گرفته و طراحی هم انجام شده است و مردم در آنجا قدرت انتخاب خوبی خواهند داشت.

خدمات گردشگری در هرمز سامان مند می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : خدمات دهی گردشگری در جزیره هرمز هم تا ۳ ماه دیگر سامان مند خواهد شد که یک بخش آن ساماندهی وسایل نقلیه است.

محسنی عنوان کرد : شرایط اکنون وسایل نقلیه در جزیره هرمز گلایه های هموطنان را در پی داشته است که این وضعیت نمی‌تواند بیشتر ادامه یابد.

وی بیان کرد : رانندگان این وسایل دارای لباس یک شکل شده و در محل مشخصی که توسط شرکت خدمات گردشگری معین خواهد شد مستقر و گردشگران را جابه‌جا خواهند کرد و نرخ مشخصی هم خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت : شرکت مورد نظر در آینده‌ای نزدیک آغاز بکار خواهد کرد که امید می‌رود با فعالیت آن مشکل‌های مربوط به گردشگری در جزیره هرمز برطرف شود.

مسوولیتی برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی

محمد محسنی بیان کرد : حکم رییس سرویس‌های بهداشتی را برای خود زده‌ام و مسوولیت آن‌ها را برعهده دارم، از سویی هم وزیر میراث فرهنگی اعلام کرده ممکن است مدیرکل‌ها را به خاطر شرایط سرویس‌های بهداشتی برکنار کند.

محسنی گفت : مبلغ خوبی هم از سوی وزیر میراث فرهنگی برای ساماندهی وضعیت سرویس‌های بهداشتی اختصاص یافته که امید می‌رود بتوانیم آن‌ها را در استان سامان دهیم.

وی اضافه کرد : مردم در زمینه سرویس‌های بهداشتی حساس بوده که تا پیش از این بدون متولی بودند، برای اینکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی هم بهبود یابد باید اقتصادی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت : یک روز جهانی برای سرویس‌های بهداشتی وجود دارد و از شهرداری، مسکن و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواسته شده ۲۷ نقطه برای احداث سرویس بهداشتی در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند.

پایان خبر /