مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان گفت : با حمایت استاندار ، بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در بندرعباس تا پایان سال در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت : یکی از دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی نبود بازارچه و نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولاتشان بوده که در همین راستا با دستور و مساعدت ویژه مقام عالی استان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در بندرعباس اختصاص داده‌شده است.

محسنی با اشاره به اینکه طراحی اولیه بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی انجام‌ شده ، افزود : این بازارچه در محوطه معاونت صنایع‌دستی بنا می‌شود که هم‌محلی برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی و هم‌محلی برای تولیدات زنده (ورکشاپ) صنایع‌دستی خواهد بود.

وی اظهار کرد : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امیدواریم تا پایان سال این بازارچه راه‌اندازی و در اختیار هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی قرار گیرد.

بیش از ۹۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی در هرمزگان وجود دارند که ۹۸ درصد آن‌ها بانوان هستند و بیشتر در رشته‌های گلابتون دوزی، شک بافی، خوس دوزی، گلیم‌بافی، حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی، سفالگری و… فعالیت دارند.

پایان خبر /