کسب و کارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۲ شناسه یکتا الکترونیکی نداشته باشند از ابتدای سال ۱۴۰۳ فاقد اعتبار قانونی هستند

به گزارش صبح دریانیوز، نماینده وزیر اقتصاد در استان با اشاره به ماده(۱) قانون تسهیل صدور مجوزها گفت: صاحبان مجوزهای قدیمی و کاغذی کسب‌وکار تا پایان سال ۱۴۰۲ باید از طریق ورود به درگاه ملی مجوزها شناسه یکتای الکترونیکی دریافت کنند.

مهدی دسینه افزود: فرآیند دریافت شناسه یکتا بسیار آسان است و تنها با ارائه شماره همراه که به نام صاحب کسب و کار می باشد، کد پستی محل پروانه کسب، شناسه صنفی و شماره سریال پشت کارت ملی از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir و در کمتر از ۲ دقیقه صادر می شود. وی اظهار داشت آن دسته از کسبه و فعالین اقتصادی که برای دریافت مجوز الکترونیکی نیاز به راهنمایی دارند، می‌توانند در سطح شهر بندرعباس به اتاق اصناف مرکز استان و یا اتحادیه صنفی مربوطه و در سطح شهرستان‌های استان نیز به اتحادیه صنفی مربوطه مراجعه کنند.

دسینه در بخش دیگری از سخنان خود گفت کلیه ی فعالان اقتصادی که از طریق اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف، اداره‌کل جهاد کشاورزی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاههای اجرایی مجوز دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، به‌طور غیرحضوری و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند. مجوزهای دارای شناسه یکتا به راحتی از طریق گوشی‌های هوشمند در هر ساعت از شبانه‌روز قابل استعلام خواهد بود. دسینه تاکید کرد براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی آن دسته از کسب و کارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۲ فاقد شناسه یکتا الکترونیکی باشند از ابتدای سال ۱۴۰۳ فاقد مجوز محسوب شده و در زمینه خدمات بیمه‌ای، بانکی و سایر خدمات دولتی با مشکل مواجه خواهند شد. از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب صرفاً فایل الکترونیکی تحت عنوان شناسه یکتا (QR CODE) است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در پایان با بیان اینکه همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز از جمله پروانه کسب صرفاً باید از درگاه ملی مجوزها باید به صورت غیرحضوری انجام شود و مجوزها و پروانه‌ های کسب فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir فاقد وجاهت قانونی خواهند بود افزود از فعالان صنفی که تاکنون پروانه کسب دریافت نکرده‌اند نیز دعوت می‌شود با ثبت درخواست از طریق درگاه ملی مجوزها نشانی mojavez.ir، به‌راحتی و در مدت سه تا هفت روز پروانه کسب دریافت کنند.

پایان خبر/