معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه، رئیس سازمان اوقاف کشور و جمعی از مسئولان این سازمان، مشاور و مدیرکل امور استانها و مجلس سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان معاون آبژی پروری شیلات استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، مديرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی و جمعی از جامعه صیادی غرب استان و تعدادی ازمسئولان منطقه آزاد کیش از مجموعه پرورش ماهی در قفس شرکت درنیکا بازدید کردند.

به گزارش صبح دریانیوز، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این بازدید با اشاره به اهمیت پرورش ماهیان دریایی در قفس در تحقق اشتعال زایی، رونق تولید و کاهش فشار بز ذخایر آبزیان گفت: خوشبختانه در دولت مردمی گام های بسیار خوبی در تمامی زمینه های شیلاتی به ویژه پرورش ماهان دریایی در قفس برداشته شده است به طوری که تنها در استان هرمزگان ظرفیت ایجاد شده تولید ماهیان دریایی در قفس حدودا بیش از دو برابر شده است.

سید حسین حسینی با اشاره به وجود بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور تصریح کرد: در نظر است از این نوار ساحلی به عنوان یک پایه زیستی برای تولید پروتئین آبزیان استفاده کنیم که در این استان هرمزگان و پرورش ماهی در قفس و میگو از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی اظهار داشت با عنایت ویژه دولت مردمی به فعالیت های شیلاتی و برنامه ریزی ها و تلاش های در دست بی شک شاهد ارتقا و افزایش در تولیدات و اقدامات شیلاتی کشور خواهیم بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در مجموعه پرورش ماهی در قفس درنیکا گفت: این مجموعه به عنوان یکی از مجموعه های بزرگ پرورش ماهی در قفس استان و کشور می تواند نقش بسزایی در تولیدات شیلاتی داشته باشد.

در ادامه رئیس سازمان اوقاف کشورگفت: در این مجموعه در فاز نخست ۱۰ قفس پرورش ماهی در قفس با سرمایه گذاری بالع بر ۱۲۵میلیارد تومانی نصب شده است.

حجت الاسلام خاموشی افزود: در این مجموعه در فاز نخست بالغ بر ۷۳۰ هزار قطعه بچه ماهی دخیره سازی شده است و این روند با توجه به پیشرفت خوب پروژه تا رسیدن به ظرفیت کامل مجموعه ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به ذخیره سازی بیش از ۳۳۰ هزار قطعه بچه ماهی سی باس از تکمیل ظرفیت هزار تنی مجموعه پرورش ماهی در قفس مجموعه درنیکا خبر داد.

پایان خبر/