رئيس سازمان نوسازی مدارس کشور به صورت ویدئو کنفرانسی در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور صالحانی مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز کشور در جمع روابط عمومی ها به میزبانی مهدی باوقار، مدیر کل سازمان نوسازی مدارس و تجهیز مدارس هرمزگان در سالن پیارم جهادکشاورزی بندرعباس برگزار شد، گفت : روابط عمومی حلقه واصل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است و موفقیت یک سازمان در گرو موفقیت روابط عمومی آن می باشد.

به گزارش صبح دریا نیوز ، حمید رضا خان محمدی، افزود: برای بیشتر دیده شدن سطح کارهای انجام شده را باید از رسانه های درون سازمانی و  وزارتخانه  ای به ملی و بین المللی ارتقا دهیم .

خان محمدی ، با اشاره به اینکه زمینه حضور بیشتر مدیر کل را در نماز جمعه، گردهمایی ها و …  را فراهم کنیم، عنوان کرد: موفقیت یک سازمان در گرو موفقیت روابط عمومی است که کاری پراسترس و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه  مهندسی زیبایی ها به عهده روابط عمومی است ،  خاطر نشان کرد: در افتتاح ها باید صحبت ها و شادی دانش آموزان،  والدین و معلمان پخش شود .

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، با بیان اینکه کلیپ ها از حالت دولتی به مردمی تبدیل شود ، اذعان داشت : مدرسه سازی را به مسئله اول کشور و استان تبدیل کنیم بطوریکه مسئله اول استان آموزش و پرورش باشد.

این مسئول،  با اشاره به اینکه روابط عمومی باید نقاط ضعف و چالش های سازمان را شناسایی کند ، مطرح کرد : نقاط قوت سازمان بسیار زیاد است و می توان به حضور و مشارکت خیرین ، معماری های شاخص، صنعتی سازی، سریع سازی ، توجه به پروژه‌های نیمه تمام و … به عنوان این نقاط اشاره کرد .

خان محمدی در بخش دیگری از سخنانش  به ضرورت حرکت به سمت روابط‌عمومی دیجیتال اشاره و مطرح کرد: امروزه بسترهای جدید ارتباطی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ظرفیت‌های بسیاری را ایجاد کرده‌اند که باید به خوبی شناخته و به کارگرفته شوند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: سطح اطلاع رسانی مدیران روابط عمومی هر استان باید به بالاترین سطح در کشور برسد و به مسئله ساخت مدارس و آموزش و پرورش کشور به مسئله و دغدغه اول کشور تبدیل شود.

وی ،  بیان داشت :  کارکرد فعالیت در فضاهای رسانه‌ای‌ برخط و مکتوب، و تولید و انتشار محتواهای چند رسانه‌ای در اقناع‌سازی و جلب نظر مسئولان جهت تأمین و تخصیص اعتبارات پروژه‌ها نیز بسیار موثر است و مدیران روابط عمومی می توانند با ساخت کلیپ های سازنده، مدیران را جهت همکاری بیشتر ترغیب کنند‌.

خان محمدی ، اذعان داشت  : مدیران روابط عمومی باید از همه ظرفیت های خود برای اطلاع رسانی سازمان استفاده کنند و بایستی فعالیت های خیرین، اولیا و هر فرد مشارکت کننده در ساخت مدارس در سطح رسانه های استان و حتی کشور دیده شود.

وی ،  پیشنهاد داد : مدیران روابط عمومی جهت اطلاع رسانی و افزایش هم‌افزایی برای سازمان نوسازی مدارس، کلیپ ها و محتواهای افتتاحیه ها را با حضور خود دانش آموزان و اولیا و مردم محلی منتشر کنند‌،  زیرا بازنمایش چنین تصاویری برای مردم، اثرگذار و دلگرم کننده است‌.

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش حیاتی و پرچالش روابط‌عمومی، این بخش را پُل ارتباطی بین دستگاه و مخاطبان دانست و گفت: با توجه به شرایط امروز اهمیت این حوزه برای مدیران در تصمیم‌گیری‌ها و ارائه نظرات مشورتی انکار ناپذیر است.

وی تامین نیروی انسانی متخصص و ارتقای تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را از ضروریات انجام فعالیت‌ها و وظایف روابط‌عمومی برشمرد و بر لزوم نگاه مثبت مدیران به این حوزه تاکید کرد.

خان محمدی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی ادارات نوسازی هر استان بایستی پیگیر مطالبه مسئولیت اجتماعی ادارات و شرکت ها در خصوص توسعه آموزش و پرورش باشند؛ زیرا برای این مسئله قانون و تبصره تعیین شده است.

وی ، ادامه داد  : سازمان نوسازی تنها دستگاهی است که بیشترین تعداد خیران را در سطح دستگاه‌های دولتی تاکنون جذب کرده است و شبکه منسجمی از مجامع خیرین در سراسر کشور را در اختیار دارد که این مجامع می‌توانند کمک قابل توجهی به سازمان نوسازی داشته باشند.

گفتنی است ، برگزاری دوره آموزشی رسانه شناسی و آرشیو مستندسازی، بررسی رویکردها و چالش‌های حوزه اطلاع رسانی، تعاملات رسانه‌ای و بازدید از مجتمع آموزشی آفتاب در بندرعباس از مباحث و بخش‌ های دیگر این گردهمایی بود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر/