طی مراسمی که با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و جمعی از مدیران و اهالی محله در محل فرهنگسرا برکه گرد برگزار شد ، ساختمان و فضای فرهنگی موجود در این محله به عنوان فرهنگسرا در اختیار اهالی فرهنگ هنر ورزش و فعالان اجتماعی و مذهبی این محله قرار گرفت.

به گزارش صبح دریانیوز ، شهردار بندرعباس در این رابطه گفت : این اتفاق خوب به همت اعضای شورای شهر شکل گرفته است و فرهنگسرا به صاحبان اصلی خود یعنی مردم محله واگذار شده است که نگهداری از این مجموعه و آباد شدن آن به درایت و تصمیم مردم ربط دارد.

مهدی نوبانی افزود : میتوان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری این مکان را به یک مرکز فرهنگی هنری اجتماعی اثر گذار در این محله قدیمی تبدیل کرد و اینجا پایگاه مهمی برای توسعه محله باشد. این مکان باید پاتوق اهالی فرهنگ و هنر شهر شود و تحولات بزرگ هنری و فرهنگی برای تغییر معادلات و افزایش سطح فرهنگ منطقه شکل گیرد. امروزه آسیب های فرهنگی و اجتماعی نسل نوجوان و کودکان را تهدید میکند و کار پژوهشی و علمی متناسب با تغییرات فرهنگی جامعه باید در همین محلات انجام شود تا توسعه همه جانبه به شکلی کاملا هدفمند در شهر اتفاق بیفتد.

همچنین رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بیان داشت : درخواست مردمی و موافقت شورا باعث شد این حرکت جهادی و مهم در محله برکه گرد آغاز شود چرا که این محله نیاز مبرم به یک مکان فرهنگی هنری ثابت و منسجم در کنار مساجد داشت.

جهانداری افزود : برای شکل گرفتن و تثبیت کارهای فرهنگی اجتماعی و علمی نیازمند فضای فرهنگی هستیم و این ساختمان و فضای بیرونی آن زیر ساخت مهمی برای رویدادهای فرهنگی در محله برکه گرد محسوب می شود ما در حال حاضر برای راه اندازی مجموعه ورزشهای باستانی در همین محل در حال رایزنی هستیم که اگر توافقات اولیه صورت پذیرد در فضای سنتی برکه موجود در حیاط فرهنگسرا یک مجموعه ورزشهای باستانی راه اندازی خواهد شد.

رییس محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز خاطر نشان کرد : هر جا موفقیتی هست حضور مردم پر رنگ بوده ،امور وقتی در دست مردم باشد مدیریت عالی و موفق است ،باید همه تلاشها برای ورود مردم به عرضه های مختلف فرهنگی شکل بگیرد.

مصیب نظری اظهار داشت : متناسب با فرهنگ منطقه کار فرهنگی شکل بگیرد و گروههای مختلف فرهنگی و هنری باید در این فرهنگسرا منسجم و در قالب های مختلف فعالیت نمایند چرا که یکی از ماموریت های فرهنگسرا ها جمع کردن گروههای خرد مردمی در محلات است همت به موقع شهردار و رییس سازمان فرهنگی باعث این اتفاق میمون شده که معتمدین و اهالی باید قدر این موقعیت را بدانند و به نفع محله از این مکان بهره برداری نمایند.

در پایان این مراسم مهیا پور به عنوان مسئول و نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی معرفی شدند.

پایان خبر /