رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار گفت : نگاه ما به شرکت ها باید نگاهی اجتماعی باشد نه تجاری و برای عملی کردن این مهم نیاز به الگو سازی در استان داریم

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، دکتر علیرضا نصیری ، با بیان اینکه در شرق استان نمایندگی پارک بعنوان مرکز رشد  در میناب فعالیت می کند  ، افزود : مجوزهای مرکز رشد در غرب استان در بندرلنگه گرفته شده است و به زودی شاهد راه اندازی و فعالیت این مرکز خواهیم بود.

نصیری ، با اشاره به اینکه در زمان مدیریت بنده رویکرد پارک از عرضه محوری به نیاز محوری تغییر کرد ، عنوان کرد : سال گذشته چندین رویداد براساس نیازهای هرمزگان برگزار شد .

وی ، مطرح کرد :  به جای تاسیس مراکز جدید تصمیم گرفتیم از مراکز موجود و زیرساخت های دانشگاه ها از جمله دانشگاه هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده کنیم .

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، اذعان داشت : ۴۲ هکتار زمین در دانشگاه هرمزگان در نظر گرفته ایم که حدود ۴ سوله برای تجهیز کارگاهی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است ، امسال اگر منابع عمرانی تخصیص داده شود طی ۳ ماه آتی و تامین آب و برق به بهره برداری می رسد .

نصیری ، خاطرنشان کرد : از منابع بانکی حدود ۲۵ میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۶ تا سقف یک میلیارد تومان به شرکت های پارک علم و فناوری استان تسهیلات تعلق گرفت که این امر در تاریخ پارک بی سابقه بود .

وی ، با بیان اینکه برای تامین منابع مالی بابنیاد برکت تفاهمنامه ای به مدت ۲ سال با اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی منعقد شد ، ادامه داد : فولاد هرمزگان از صنایع پای کار بوده است و همیشه از پارک با انعقاد قرارداد ها حمایت کرده است و اخیرا صبا فولاد نیز قراردادی را با پارک امضا کرده است .

این مسئول ،اظهار داشت : با بزرگ شدن برخی از شرکت ها و تبدیل آنها به  موسسه نیازمند مکان بزرگ تری هستند و از پارک به مکان بزرگ تری نقل مکان می کنند البته تمام شرکت های این پارک موفقیت را تجربه نمی کنند مانند تمام کارها برخی با شکست روبرو می شوند .

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ، خاطر نشان کرد : با استقبال زیاد متقاضیان و نخبگان دفاتر پارک دیگر پاسخگوی آنها نیست به طوریکه در ۸ ماه،  ۹۷ متقاضی پذیرش کرده ایم و در حال حاضر ۹۷ شرکت عضو پارک علم و فناوری هستند .

به گفته وی، ۱۹ شرکت رشد یافته داریم که پایدار شدند و در درآمد به عنوان موسسات پارک آنها را می شناسیم .

نصیری ، ابراز داشت : سال گذشته با امضای تفاهمنامه با سازمان تامین اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان نماینده بیمه و مالیات در روزهای خاص به شرکت ها مشاوره می دهند .

رئیس پارک علم وفناوری هرمزگان از برنامه های سال آتی به تدوین سند STI  اشاره کرد و ادامه داد : دوشنبه های فناوری با برخی از مسئولان برگزار می شود که در این نشست ها به گفت و گو و هم فکری می پردازیم .

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما زیرساختی است ، درخواست کرد : دستگاه های دولتی که ساختمان بدون استفاده دارند آن را در اختیار پارک علم و فناوری قراردهند .

نصیری ، اضافه کرد : ۶۰ شرکت دانش بنیان در هرمزگان فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۰ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر هستند .

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ، تصریح کرد : در شرکت های دانش بنیان هدف اشتغال نیست بلکه تبدیل دانش به ثروت است .

نصیری با بیان اینکه  رکن اصلی اکوسیستم نوآوری رسانه است ، یادآور شد : چالش شرکت های دانش بنیان نبود کارشناس و نیروی انسانی متخصص است .

این مسئول با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری هرمزگان آزمایش‌های میدانی اولین خودروی خودران ساخت ایران را آغاز کرده است و اولین آزمایش به طور موفقیت‌آمیزی انجام شد ، توضیح داد : متخصصان شرکت دانش‌بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس (PGITIC) مستقر در پارک علم و فناوری استان بعد از ۳ سال تحقیق و تست در قالب ۴ گروه الکترونیک، کنترل‌، مکانیک و نرم‌افزار، موفق به طراحی و ساخت اولین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده در ایران شدند.

وی اضافه کرد : تجهیزات هوشمند سازی این خودرو نیازمند ۳  میلیارد تومان اعتبار است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /