کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در راستای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری فراخوان ایده های نوآورانه برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز  ،احمد کناری‌نژاد گفت : کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با هدف بسترسازی برای افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری ، توسعه ی نوآوری و خلاقیت بین شهروندان، شناسایی نخبگان و هدایت ایده های خلاق به طرح های کاربردی جهت رفع مشکلات شهری و ارتقای کیفیت خدمات رسانی فراخوان ایده های نوآورانه برگزار می شود.

وی افزود : این فراخوان در محورهای اصلی؛ مدیریت پسماند، فضاهای سبزشهری ، مدیریت ایمنی و بحران شهری خدمات شهری، محیط زیست بهداشت و سلامت شهری، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ساماندهی ساحل برگزار می‌شود.

کناری نژاد عنوان کرد :مخاطبان فراخوان، دانشجوی ، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، نوآوران و کلیه ی شهروندان می باشند و آثار ارسالی می بایست دارای شرایطی از جمله *کاربردی بودن و معطوف بودن به ارائه ی راه حل، توجه به نیازهای کنونی و دارای اولویت در مدیریت شهری و معطوف بودن به معضلات شهری بندرعباس، نوآوری و ابتکار، بررسی امکان تامین منابع و امکانات مورد نیاز طرح، استفاده از امکانات و ظرفیت های شهر بندرعباس باشد.

وی در ادامه عنوان کرد:چارچوب ارائه ی ایده ی نوآورانه شامل عنوان ایده،مشخصات ارائه دهندگان ( مشخصات فردی، شماره ی تماس و آدرس) ،محور ارائه ی ایده بر اساس محورهای اصلی فراخوان،معرفی و اهداف ارائه ی ایده،ضرورت های ارائه ی ایده،کاربردهای ایده، مزایا و ویژگی های منحصر به فرد ایده نسبت به روندها، روش ها و فرآیندهای حاضر،نقاط ضعف، موانع احتمالی و راه حل های کاهش آن،نوآوری ایده است .

کناری نژاد به مراحل و مدت زمان تخمینی اجرای ایده اشاره کرد و افزود : برآورد سرمایه ی تقریبی برای اجرای ایده و منابع تامین آن، حداقل تخصص ها و تجربه های لازم، مراجعی که قبلا این ایده به آن ها ارائه شده است ( در صورت ارائه به مراجع دیگر)و توضیحات تکمیلی: (در صورتی که بندهای قبل نتوانند جوانب لازم ایده ی ارائه شده را در برگیرند.)

رئیس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه مهلت ارسال آثار حداکثر تا ۳۰ آذرماه  ۱۴۰۰ است ، به نحوه ی شرکت در فراخوان اشاره و عنوان  کرد:تهیه ی طرح پیشنهادی بر اساس چارچوب های اعلام شده در فراخوان و سپس ارسال و یا تحویل آن از طریق پل های ارتباطی معرفی شده صورت می گیرد.

کناری نژاد تصریح کرد : شرکت کنندگان می توانند جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به شماره واتساپ ۰۹۹۰۲۰۰۹۷۵۲ یا  آیدی تلگرام https://t.me/ahmadkonarinezhad  یا آدرس ایمیل Ahmadkonarinezhad15@gmail.com

و یا به صورت حضوری به دبیرخانه ی شورای اسلامی شهر بندرعباس واقع در طبقه ی سوم شهرداری مرکزی مراجعه کنند .

 رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بندرعباس یادآور شد  : منظور از ایده ی نوآورانه در این فراخوان، ایده یا طرحی است که منجر به تولید یا توسعه ی یک محصول یا ارائه ی یک خدمت نوآورانه می شود. به برترین و کاربردی ترین ایده ها،هدایای ارزنده ای اهدا می شود.