مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: تمام ارکان شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان به صورت کاملا یکپارچه و هماهنگ برای مواجهه به سیلاب احتمالی در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، جمشید عیدانی در کمیته مدیریت بحران شرکت که در راستای اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش در استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: در نظام‌نامه سیلاب یکسری اقدامات برای قبل، حین و پس از وقوع سیلاب پیش‌بینی شده است که شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز در همین چارچوب امور مربوط به وقوع سیلاب احتمالی را مدیریت می‌کند.

عیدانی با ذکر این نکته که در وهله اول به تمام کارکنان شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان آماده باش اعلام شد، عنوان کرد: تمام مرخصی‌ها از امروز تا چند روز پس از سیلاب لغو شده است تا بتوانیم با حدکثر توان به خدمت‌رسانی به مردم ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه مسئولین بهره‌برداری سدهای هرمزگان نیز در آمادگی کامل قرار دارند، بیان داشت: اطلاع رسانی لازم به پیمانکاران و مشاورین طرح‌های در حال اجرای شرکت که در کنار رودخانه‌ها قرار دارند انجام شده است تا برای آمادگی در برابر سیلاب احتمالی اقدامات پیش‌گیرانه انجام شود.

عیدانی خاطرنشان کرد: مانورهای مختلفی در سدهای استان هرمزگان از جمله مانور دریچه‌های سرریز و تخلیه تحتانی برای مدیریت صحیح سیلاب و شناسایی چالش‌ها انجام و به سرعت نسبت به تهیه ابزار برای رفع نواقص اقدام شد و در حال حاضر در آمادگی کامل برای مواجهه با سیلاب قرار داریم.

وی تشریح کرد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداران در سطح شهرستان‌ها انجام شده و تمهیداتی مانند استفاده از ژنراتور نیز برای تامین برق مورد نیاز تاسیسات در مواقع بحران اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان اذعان کرد: متصدیان ایستگاه‌های هواشناسی و هیدرومتری شرکت نیز آماده اعلام به موقع و سریع میزان بارش‌ها در بالادست و حوزه آبریز سدها هستند و برای تحقق این امر هم ابزار لازم مانند بی‌سیم برای برقرار ارتباط در شرایط بحران تهیه شده است.

عیدانی با بیان اینکه تمام ارکان شرکت به صورت کاملا یکپارچه و هماهنگ فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: هماهنگی‌های لازم با ستاد مدیریت بحران استانداری، فرمانداری‌ها و سازمان‌های مرتبط انجام شده است تا مدیریت سیلاب احتمالی به نحو احسن انجام شود.

انتهای پیام