استاندار هرمزگان از جذب بیش از 320 هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین جذب سرمایه‌گذاری تاریخ بنادر ایران یاد کرد و گفت : انعقاد این میزان قرارداد و تفاهم‌نامه جذب سرمایه‌گذاری نشان از اقدامات موثر سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی در این استان است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در حاشیه امضای ۳۱ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بنادر کشور با اشاره به جذب ۳۲۲ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب ۱۰ طرح در بنادر استان ، اظهار کرد : در تمامی این طرح‌های دریایی، بندری، ساخت سازه‌ای و تامین تجهیزات جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد.

دوستی در ادامه از تلاش‌های هیات عامل سازمان بنادر و مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان قدردانی کرد و اختصاص ۷۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریایی را یک ظرفیت بسیار مهم در راستای توسعه دریامحور برای استان هرمزگان دانست.

وی با بیان اینکه دریا مرکز ثقل گفتمان توسعه در استان هرمزگان است، گفت: یکی از گزاره‌های سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر استفاده از بستر و ظرفیت دریا در راستای توسعه دریامحور بوده که در اهمیت این مساله از ابتدای سال نشست‌های مختلفی در استان پیرامون این موضوع مهم و راهبردی برگزار شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در این رابطه بر ضرورت توسعه نرم افزاری در حوزه دریایی و بندری تاکید کرد و ادامه داد : رویکرد استان باید بر روی اصلاحات‌ نرم‌افزاری متمرکز باشد چون این کار گامی موثر در راستای توسعه بهره‌وری پیش‌برنده خواهد بود.

دوستی در ادامه شناورسازی را یکی از دغدغه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و در این رابطه به انعقاد ساخت ۵۰ شناور بومی در استان هرمزگان اشاره کرد.

وی اضافه کرد : استاندارسازی در حوزه دریایی و بندری مساله بسیار مهمی است و در این موضوع باید از ظرفیت بیمه‌ها بهره‌گرفت.

استاندار هرمزگان موضوع نهادسازی در بنادر کوچک را نیز مستلزم تصویب قانون و پیش‌بینی در برنامه‌های توسعه کشور دانست که بیش‌ترین هدف در این مساله ایجاد هماهنگی و برطرف سازی تعارضات بین ذی‌نفعان در یک مساله خواهد بود.

امضای بیش از ۳۲۲ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری ویژه بنادر هرمزگان

گفتنی است ، از ۳۱ تفاهم‌نامه منعقد شده بنادر کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استانداران استان‌های ساحلی کشور؛ ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری مربوط به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بود.

این ۱۰ طرح شامل «احداث مجتمع مسافری و گردشگری دریایی(بنادر شهید حقانی، نخل ناخدا و هرمز)، احداث ترمینال مکانیزه ریلی غلات، احداث خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی، احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی، احداث زیرساخت اراضی پشتیبانی به مساحت ۱۳۳ هکتار، احداث زیرساخت اراضی پشتیبانی به مساحت ۱۲۲ هکتار، احداث واحدهای سولفور زدایی مازوت، خرید تجهیزات در قالب قرارداد پورت اپراتوری و احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری» بود که با سرمایه‌گذاری ۳۲۲ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه احداث مجتمع مسافری و گردشگری دریایی( بنادر شهید حقانی، نخل ناخدا و هرمز) با سرمایه‌گذاری ۷۴ هزار میلیارد ریال یکی از مهم‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری است که از مهم‌ترین اهداف اجرای این قرارداد می‌توان به «تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه دریامحور»، «توسعه گردشگری دریایی و پاسخ به نیاز افزایش گردشگر دریایی»، «توسعه مناطق ساحلی و محلی، افزایش اقتصادی و اشتغال پایدار» و «ارتقا کیفیت ارائه خدمات مسافرت‌های دریایی داخلی و بین‌المللی» اشاره کرد.

پایان خبر /