واحد پرورش مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه ای در شهرستان میناب واقع در منطقه سرریگان و دو واحد فرآوری و بسته‌بندی ماهی و میگو در بندر تیاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان ، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عباس مویدی واحد پرورش مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه ای در شهرستان میناب واقع در منطقه سرریگان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

این واحد مرغداری در زمینی به وسعت ۸۰۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲ هزار و ۴۶۰ متر مربع ، احداث شده و برای ۵ نفر نیز اشتغال مستقیم به همراه داشته است.

با حمایت دولت سیزدهم از سرمایه گذاران در بخش کشاورزی در طول دو سال گذشته با وارد چرخه شدن واحدهای جدید تولید مرغ گوشتی در هرمزگان ، شاهد رشد ۹ درصدی تولید گوشت سفید نسبت به دولت قبل هستیم.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه راهی شهرک صنعتی تیاب شده و واحد بسته بندی و فرآوری میگو و ماهی ، شرکت سپاس بیتای بندر ، را مورد افتتاح قرار داد.

این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۱۴۳ متر مربع احداث شده و ۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع ، زیربنا دارد با ظرفیت ۵ هزار و ۹۰۰ تن برای ۴۹ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵۰ نفر اشتغال فصلی ایجاد می‌کند.

استاندار هرمزگان در پایان ؛ مرکز بسته بندی و فرآوری میگو و ماهی ۲ هزار و ۳۰۰ تنی را افتتاح کرد که زمینی به مساحت ۵ هزار و ۵۶۸ متر مربع و زیربنای یک هزار و ۹۵۰ متر مربع ساخته شده است.

این مرکز نیز برای ۳۵ نفر اشتغال مستقیم و برای ۵۰ نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده است.

پایان خبر /