تفاهم‌نامه همکاری میان ژئوپارک جهانی قشم، کرسی یونسکو در مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی و پژوهشکده علوم زمین منعقد شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با بیان این مطلب، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه افزایش همکاری بین طرفین در زمینه تمایل پژوهشی مشترک در حوزه ژئوپارک‌ با مخاطرات زمین‌شناختی، تغییرات اقلیمی آب و تکوین و توسعه حوزه تمدنی فلات ایران در دستور کار قرار می گیرد.

سجاد اشگرف، ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه طرفین در زمینه تبادل اطلاعات و دانش، توسعه پژوهش بین رشته‌ای، سازماندهی پروژه‌های پژوهشی مشترک، سازماندهی همایش‌ها، سمینارها، جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشترک، انتشار مشترک مواد پژوهشی توافق کردند.

اشگرف افزود: ارتقای دیگر همکاری‌های علمی مورد توافق و مشارکت در همکاری علمی از طریق برنامه‌های بین المللی برای همکاری علمی نسبت به توسعه همکاری خود در زمینه علوم زمین و مخاطرات زمین شناختی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

براساس این گزارش، نظر به اهمیت همکاری‌های تحقیقاتی و فناوری بین مراکز پژوهشی و سازمان‌های بین‌المللی برای مشارکت فعال محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور توسعه روابط علمی و تحقیقاتی بین‌المللی، ژئوپارک جهانی قشم، کرسی یونسکو در مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی و پژوهشکده علوم زمین کشور، تفاهم‌نامه همکاری تحقیقاتی و فناوری امضا کردند.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه که به امضای «راضیه لک» رئیس پژوهشکده علوم زمین، «سجاد اشگرف» مدیر ژئوپارک جهانی یونسکو جزیره قشم، «حمید نظری» رئیس کرسی یونسکو در مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی رسید.

پایان خبر /