مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان که با حضور استاندار برگزار شد مطرح نمود : با تلاشهای مجموعه کتابخانه های عمومی استان توانستیم تعداد کتابخانه ها را در نیمه نخست سال جاری از ۸۲ باب به ۸۵ باب افزایش دهیم که شاهد رشد ۴ درصدی بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حاصل تلاشهای مجموعه کتابخانه های عمومی استان هرمزگان دستاوردهای خوبی برای استان هرمزگان داشته است ولی هنوز به خاستگاهی که مدنظرمان هست نرسیده ایم.
شاخصهای کتابخوانی استان در نیمه نخست سال جاری روند افزایشی داشته است و اعضای کتابخانه ها، میزان امانت، زیربنا و منابع کتابخانه ها به ترتیب ۵۷، ۱۸۶، ۳و ۷ درصد رشد داشته اند.
وضعیت کتابخوانی در استان رو به رشد و دارای پیشرفت قابل توجهی بوده است ولی هنوز تا بایدها فاصله داریم که با برنامه های صورت گرفته به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
خوشبختانه در استان، شهرستانی وجود ندارد که فاقد کتابخانه باشد و کتابخانه های روستایی پایگاه اصلی فعالیت های فرهنگی مردم روستا هستند.
امید است با حمایتهای بی دریغ استاندار هرمزگان و اعضای انجمن بتوانیم به بایدها برسیم و با داشتن امکانات کتابخوانی و کتابخانه های مجهز بتوانیم نیازهای اطلاعاتی مردم را رفع کنیم.
خوشبختانه تا کنون دو روستای گزیر بندرلنگه و ایسین بندرعباس در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب توانسته اند مقام روستای دوستدار کتاب کشوری را کسب کنند.

انتهای پیام