همت نفت ستاره خلیج فارس و باحضور وزیر کشور ، استاندار هرمزگان و مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس آئین کاشت 200 هکتار جنگل در هرمزگان برگزار شد .

به گزارش صبح دریا نیوز ،

*وزیر کشور‌: جزایر خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران است

وزیر کشور در حاشیه مراسم آغاز طرح ۲۰۰ هکتار جنگل‌‌کاری در هرمزگان در جمع خبرنگاران، گفت : جزایر خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران است و سیاست دولت هم استفاده و بهره گیری هرچه بیشتر و توسعه و آبادانی در این جزایر است.

وزیر کشور، افزود : در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد.

احمد وحیدی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های تولید نهال در کشور پاسخگوی تولید این حجم از درخت نبود، عنوان کرد : در دولت سیزدهم گام‌های مؤثری برای بالابردن ظرفیت‌ها برداشته شده و خوشبختانه در استان هرمزگان نیز با همت و تدبیر استاندار ظرفیت‌ها پای کار آمده و امروز نیز طرح کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان آغاز شد که بنا است ۱۰۰ هکتار از آن درخت حرا و ۱۰۰ هکتار دیگر از سایر درختان کاشته شود.

وحیدی همچنین با اشاره به برنامه سفر به جزایر ایرانی خلیج فارس عنوان کرد : جزایر ما در خلیج فارس گنجی بزرگ برای کشور و ملت ایران هستند و باید از آنها حداکثر استفاده در جهت توسعه و پیشرفت کشور شود.

وی ، اضافه کرد : در حال حاضر سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و بر همین مبنا مسئله جزایر اهمیت بیشتری پیدا کرده است و بایستی با استفاده از ظرفیت سواحل و جزایر به توسعه و رشد اقتصادی کشور با محوریت دریا کمک کنیم.

وزیر کشور،  تصریح کرد: راه تحقق اقتصاد دریامحور از مسیر توسعه و شکوفا کردن ظر فیت جزایر است.

وحیدی پس از بازدید از این واحد بزرگ تولید بنزین در کشور، افزود: ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه دارد و توانسته است ایران را در زمینه تامین بنزین خودکفا کند.

*مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس:کاشت درخت در هرمزگان یک نوع سرمایه گذاری اجتماعی است

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که امروز افتخار پیدا کردم که در یک پویش مردمی بزرگ و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مردمی مهم شرکت کنم .

علیرضا جعفر پور بروجنی عنوان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان وبزرگ‌ترین پالایشگاه کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشور است که ۴۰ درصد بنزین کشور توسط این پالایشگاه تولید می‌شود در راستای توصیه ریاست جمهوری و تأکید مقام معظم رهبری وعمل به مسئولیتی که  داریم به این پوش مردمی پیوستیم.

جعفرپور بروجنی ادامه داد: تعهد شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در سالجاری در زمینه کاشت نهال  در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های ساحلی شهرستان بندرعباس است  که یکصدهزار  اصله نهال حرا و یکصدهزار اصله نهال دیگر نیز در خشکی کاشته می‌شود.

وی با اشاره به تبعات زیست محیطی این نهال کاری ، خاطرنشان کرد  : تبعات این اقدام در آینده ای نزدیک، دست کم در چهار سال آینده دیده خواهد شدو اینجا تبدیل می شود به زیستگاه پرندگان برای زندگی و تکثیر انواع پرندگان ،انواع موجودات زنده دریایی ودوزیست ها همچنین تبدیل به جایی گردشگری خواهد شد ؛ زیرا حرکت در میان جنگل های حرا آرامش بخش است ودرآینده ای نزدیک به جذب توریسم و به اقتصاد استان خصوصا جوامع محلی کمک شایانی خواهد شد.

* امسال ۳ میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان مطرح کرد: استان هرمزگان از طبیعت شکننده‌ای برخوردار است اما در طول نوار ساحل خلیج‌فارس و دریای عمان، بیشترین سطح محدوده جنگل  بالغ بر ۲۴ هزار هکتار حرا دارند و طی ۲ سال اخیر ۲ میلیون نهال تولید و امسال نیز ۳ میلیون نهال حرا تولید شده است.

سید محمّد نور موسوی، با ذکر این نکته که در تمام کشور ۲۴۰ میلیون نهال تولید شده است، تصریح کرد: این درختان با هدف و کاربردهای زراعت چوب، جنگل کاری و بیایان‌زدایی و تقویت فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرند.

گفتنی است، این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید .

هرمزگان مطابق تعهد سالانه خود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید خواهد کرد که تاکنون ۳ میلیون نهال حرا در سواحل استان توسط جوامع محلی کشت شده و مابقی نیز تا پایان سال در سراسر استان کشت می شود.

پایان خبر /

خبرنگار : جمیله دبیری نیا