معاون میراث‌ فرهنگی ، اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت : دفتر پایگاه بافت تاریخی بندرکنگ پس از بازسازی گشایش یافت.

به گزارش صبح دریانیوز ، سپهر زارعی با اعلام این خبر گفت : عملیات مرمت و ساماندهی بافت تاریخی کنگ به همت شهردار و سرپرست پایگاه بافت تاریخی کنگ آغازشده که در این عملیات شیب کوچه‌ها اصلاح و سنگ‌فرش کوچه‌های محله کوش اجراشده است.

زارعی با اشاره به اینکه سنگ‌فرش کوچه‌های محله کوش به متراژ ۱۰۰۰مترمربع بوده است ، افزود : همچنین زیرسازی و سنگ‌فرش محله شمال  به متراژ ۶۵۰مترمربع انجام‌شده است.

وی ادامه داد : در راستای ساماندهی بافت تاریخی کنگ، دفتر پایگاه بافت تاریخی نیز تعمیر و بازسازی‌شده که بعد از عملیات بازسازی این دفتر بازگشایی شد.

در ادامه داوود علی‌خواه سرپرست پایگاه بافت تاریخی بندرکنگ با اشاره به تعمیر و بازسازی نورپردازی کوچه‌های بافت تاریخی بندرکنگ گفت : با همکاری شهرداری فضای سبز در بافت تاریخی کنگ ایجادشده و کوچه‌های محله شمال و کوش تنظیف شده است.

علی‌خواه افزود : تعمیر خانه صنایع‌دستی و بازسازی کافه مهره از دیگر عملیات بازسازی بافت تاریخی بندرکنگ بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام‌شده در این پایگاه گفت : برگزاری دیدار ناخدایان بندرکنگ و بندر لافت ، اجرای برنامه‌های فرهنگی در موزه مردم‌شناسی و مهره سرا ، اجرای برنامه فرهنگی موسیقی سنتی بوشهری در بندرکنگ و افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان در خانه صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در بافت تاریخی بندرکنگ است.

بافت تاریخی بندرکنگ با مساحتی بالغ‌ بر ۵۸ هکتار در سال ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

پایان خبر /