رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : اقتصاد و فرهنگ این جزیره با توجه به مقوله جغرافیایی سیاسی ، طبیعی و انسانی بر محور دریا پایه طراحی و برنامه‌ریزی شده و بهترین مکان برای تبدیل شدن به کانون اقتصاد و فرهنگ دریامحور و همتایابی در این حوزه است.

به گزارش صبح دریانیوز ، عادل پیغامی در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران که با حضور محمد مهدی سالاری رئیس صنایع دریایی کشور در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد ، اظهار کرد : رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت نقش و جایگاه اقتصاد و فرهنگ دریامحور تاکید کرده‌اند و موفقیت آینده اقتصاد را حول محور فعالیت‌هایی دریایی می‌دانند.

پیغامی ادامه داد : تبادلات حوزه اقتصاد دریا محور قشم از دیرباز با نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای اسکاندیناوی،آفریقایی، هند و کشورهای منطقه جریان داشته است.

به گفته وی ، امروز هم از جزیره جهانی قشم به عنوان کانون صنایع دریاپایه یاد می‌شود و براساس این ظرفیت‌ها، قشم به عنوان مهمترین مرکز صنایع دریامحور برای برگزاری این رویداد، انتخاب شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد : با درایت و نگاه خلاق و نوآورانه مسئولان کشور، توجه ویژه‌ای به کسب و کارهای صنایع دریاپایه شده و در طول مسیر ۲۳۰۰ کیلومتر سواحل دریایی، هیچ کجا فعالیت دریاپایه به اندازه جزیره جهانی قشم نیست.

پیغامی تاکید کرد : پس از پیوستن ایران به پیمان شانگهای، تنها نقطه‌ای که امروزه روی پلتفرم جهت برقراری بین شرکت‌های داخلی و خارجی فعالیت دارد، منطقه آزاد قشم است.

وی گفت : براساس سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب همه دستگاه‌ها موظفند در یک دوره شش ماهه گزارشی از اقدامات خودشان را در مورد مسائل اقتصاد دریاپایه ارائه کنند و ما بسیار خرسندیم در که این بازه زمانی برنامه‌های خودمان را به عنوان گام آغازین این حرکت مهم اقتصادی ارائه خواهیم کرد.

شایان ذکر است ، در این نشست عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمد مهدی سالاری رئیس صنایع دریایی کشور به پرسش‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران، پاسخ دادند.

پایان خبر /