مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد دریا محور را توسعه اقتصاد کلان کشور تعیین‌کننده دانست و گفت: این تحول باید با اقدام به موقع و عمل‌گرایی همراه باشد. 

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، “علی اکبر صفایی” در نخستین گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور به میزبانی بندر شهید رجایی به صورت ویدئوکنفرانسی، تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد دریا محور را در توسعه بخش‌هایی دریایی و بندری، رونق اشتغال و اقتصاد کلان کشور موثر و تعیین‌کننده دانست و گفت: این تحول باید با اقدام به موقع و عمل‌گرایی همراه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد ؛ در جلسات اقتصادی دریایی که هر ماه با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دبیر کارگروه تعیین شده است، این مباحث بررسی و تصویب شده شود.

صفایی همچنین بر ارتقا نرم‌افزارهای جامع مالی، انضباط مالی، سلامت کار و بکارگیری افراد پاکدست در بخش‌های درآمد, هزینه‌ها و صورتحساب‌ها تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی نیز که در جمع معاونان برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور در بندر شهید رجایی حضور داشت، بر تشکیل و فعال شدن کارگروه اقتصاد دریامحور با محوریت استانداران و مشارکت ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌های ساحلی تاکید کرد.

حسن بیک محمدلو گفت: یکی از موضوعاتی که در سال جاری در حال پیگیری است؛ هم‌افزایی بخش‌های مختلف در استان‌های ساحلی باسازمان بنادر و دریانوردی است.

وی مهم‌ترین پیشران فعال شدن ظرفیت استفاده از سواحل و دریا را اداره کل بنادر و دریانوردی استان‌ها دانست و افزود: یکی از محورهای اساسی در این نشست توجه ویژه به اقتصاد دریامحوربوده که مقام معظم رهبری نیز در جلسات مختلف تاکید زیادی داشته‌اند.

بیک محمدلو، توجه دولت به توسعه دریا محور را فرصتی برای رونق بنادر و اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: توجه دولت به استفاده از ظرفیت‌های دریایی کشور جلب شده و باید از این فرصت ایجاد شده به‌خوبی استفاده کرد.

پایان خبر /