خانه عالم روستای لاور بخش فین با حضور حجت الاسلام صادقی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حجت الاسلام مختار صادقی با اشاره به اهمیت احداث خانه های عالم در روستاها اظهار کرد : خانه عالم یکی از ابزارهای پیش نیاز و مؤثر برای کارهای تبلیغی، مذهبی و فرهنگی است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به اهداف عمده از احداث خانه های عالم در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه کشور ما در معرض هجوم انواع دسیسه های فرهنگی قرار دارد بنابراین ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و احکام اسلامی ضروری است.

وی عنوان کرد : احداث خانه های عالم و استقرار مبلغ در روستاها به منظور مبارزه و جلوگیری از این تهاجمات یک امر حیاتی به نظر می رسد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم افزود : ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و فراهم ساختن زمینه حضور جوانان در مکانهای مذهبی از دیگر اهداف ساخت خانه عالم روستایی است و باید باورهای دینی مردم و به ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد.

در ادامه حجت الاسلام صادقی به اهمیت حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تاکید کرد.

سید حیدر موسوی رییس دادگستری بخش فین در آئین افتتاح خانه عالم در روستای لاور گفت : ساخت خانه عالم در روستای لاور با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع به همت شرکت سنگ آهن پدیده کاوش ایرانیان رضوان با همکاری ادارات در بهار ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد و امروز شاهد افتتاح خانه عالم در روستای لاور هستیم که جا دارد از زحمات و تلاش این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

موسوی اظهار کرد : ساخت خانه عالم و حضور مبلغ دینی در مناطق روستایی سبب کاهش بروز آسیب های اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی و رواج سبک زندگی غربی در جوامع روستایی و شهری به اهمیت حضور روحانی و مبلغ دین در این مناطق اشاره کرد و افزود: گزارش هایی که از دستگاههای مختلف فرهنگی و قضایی استخراج شده نشان می دهد، مناطقی که در آن روحانی و مبلغ دینی حضور داشته و فعالیت فرهنگی بابرنامه ریزی و مدیریت روحانی انجام می شود آسیب های اجتماعی کمتری مشاهده شده است.

پایان خبر /