قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: یکی از گردشگران جزیره قشم که در ساحلی روستای کانی با ورود به دریا گرفتار امواج شده بود با 2 ساعت جستجوی جامعه محلی از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش صبح دریانیوز، ادریس راموز با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ورود به سواحل جزیره قشم براساس داده‌های اداره هواشناسی و به دلیل افزایش طوفان و امواج شدید برای چهار روز (سه‌شنبه تا جمعه)، تعطیل اعلام شده بود اما فردی ۳۲ ساله روز گذشته بدون توجه به اخطارهای اعلام شده در ساحل روستای کانی با ورود به دریا گرفتار امواج خروشان شده بود.

وی ادامه داد: اهالی روستای کانی و نیروهای ناوتیپ ذالفقار ۱۱۲ شهرستان قشم با اطلاع از ناپدید شدن این فرد که توسط خانواده‌اش اعلام شده بود، بلافاصله کار جستجو را آغاز کردند و با پیوستن ناجیان غریق ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به آنان، خوشبختانه پس از دو ساعت جستجو در مناطق دور دست این ساحل، موفق به نجات جان این گردشگر شدند.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با تاکید بر ممنوعیت ورود به سواحل جزیره قشم در شرایط هشدار جوی و دریایی سطح زرد، ادامه داد: انتظار داریم گردشگران برای حفظ جان خود به تابلوهای نصب شده در سواحل و هشدارهای ناجیان غریق توجه ویژه داشته باشند.

زیره قشم یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جنوب کشور است که شمار زیادی از مردم نقاط مختلف کشورمان به همراه میهمانانی از از کشورهای خارجی در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی به این جزیره جهانی سفر می‌کنند.

پایان خبر/