استاندار هرمزگان گفت : همزمان با آخرین روز از هفته دولت ، شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی از حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه‌های مختلف در شهرهای بندرعباس و بندرخمیر بودیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در آیین آغاز عملیات یک مخزن آب بندرخمیر افزود : حدود هشت هزار میلیارد ریال پروژه‌هایی بود که در حوزه‌های بندری و زیرساخت برق در شهر بندرعباس انجام شد.

دوستی بیان کرد : همچنین در مجموع یک بخش از پروژه‌های شهری و روستایی بندرخمیر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد که رییس سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی در آیین کلنگ زنی پروژه احداث بلوار شورا و مخزن پنج هزار مترمکعبی این شهرستان حضور پیدا کرد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۳۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بندرخمیر را یکی دیگر از طرح‌های هفته دولت دراین شهرستان نام برد که در مجموع همه این پروژه‌های ۲ شهر بندرعباس و بندرخمیر با اعتباری حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد : بخشی از پروژه‌ها مهم استان در هفته دولت افتتاح شد و بخشی نیز پروژه‌های کلان و شاخص استان بوده که همزمان با سفر رییس جمهور به استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مهم‌ترین مشکل هرمزگان ، آب است

مهدی دوستی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مساله آب استان اشاره کرد و گفت : اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل استان درحال حاضر مساله آب است که در این راستا نیز پروژه‌های آب ، مخازن و خطوط انتقال دیده شده که بعد از مشخص شدن پیمانکار با اولویت آن‌ها را کلنگ زنی خواهیم کرد.

دوستی یادآور شد : امروز شاهد عملیات اجرایی احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی بندرخمیر با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال بودیم که با بهره‌برداری از این پروژه ، یک شهر و ۲ روستا را تحت پوشش آبرسانی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد : با بهره‌برداری از این مخزن ۲۰ هزار نفر در یک شهر و ۲ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

پایان خبر /