رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در جلسه با دبیران انجمن های علمی دانشگاه های استان که با حضور مدیران و معاون پارک علم و فناوری و مدیر مرکز نوآوری برگزار شد ؛ ضمن اشاره به اهمیت فراگیری دانش بر لزوم ورود دانشجویان به حوزه فناوری تاکید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، علیرضا نصیری در دیدار با دبیران انجمن های علمی دانشگاه های استان ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ نوآوری در میان دانشجویان گفت : دانشگاه و دانشجو باید از شکل آکادمیک خارج شود و در حوضه نوآوری نیز فعالیت داشته باشد.

نصیری افزود : آموزش به تنهایی پاسخ گوی نیاز قشر جوان جامعه نخواهد بود، لذا توصیه می کنیم دانشجویان به سمت نوآوری حرکت کنند.

وی با تاکید بر استقبال پارک از ایده‌های فناورانه دانشجویان و اشاره به اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی در حقیقت سفیران پارک در بخش علمی دانشجویی در دانشگاه هستند گفت : پارک علم و فناوری در تمامی این سال‌ها تلاش خود را در راستای بومی سازی چالش‌ها، مشکلات، چگونگی بازتعریف معانی مراکز علم و فناوری برای تطابق این تعاریف با فرهنگ خودمان انجام داده است. اکنون و در این عصر تکنولوژی و در راستای ایجاد فضای کسب و کار دانش‌بنیان، پارک به دنبال انتقال مهارت نرم به دانشگاه‌ها است تا گامی مهم برای توسعه کشور برداشته شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ادامه و در خصوص حمایت همه جانبه پارک از ایده‌های خلاق و فناورانه با قابلیت کسب و کار گفت : پارک علم و فناوری در حقیقت سکویی برای تبدیل ایده به کسب و کار است. ایده‌های فناورانه و خلاق در شرایط اقتصادی کنونی در حقیقت ایده‌هایی هستند که علم را به ثروت ملی تبدیل کنند. طرح‌های حمایتی ایجاد شده در پارک علم و فناوری این فضا را فراهم می‌کند تا مسیر تبدیل ایده به واقعیت و واقعیت به یک بازار خاص برای ایجاد کسب و کار ثروت‌زا تسهیل شود.

در ادامه این نشست نصیری گفت : پارک علم و فناوری هرمزگان پل مهم ارتباطی دانشگاه با اقتصاد و صنعت می‌باشد.

وی تصریح کرد : آینده دانشگاه‌ها به نگاه‌های خلاق و فناورانه و ارتباط با صنعت گره خورده است که پارک‌های علم و فناوری، مراکز و پل‌های اصلی ارتباطی برای دانشگاه‌ها در این موضوع می‌باشند. پارک‌ها علاوه بر ایجاد فضای خدمتی در راستای توسعه و رفع مشکلات کشور، نمونه‌هایی برای ایجاد فرهنگ کارآفرین شدن و آموزش مهارت ایجاد کسب و کار هستند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ادامه و در خطاب به دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی در راستای حضور و مشارکت قدرتمند انجمن‌ها برای همکاری با پارک علم و فناوری گفت : وجود پارک‌های علم و فناوری به عنوان مراجع حمایتی برای حل بسیاری از مشکلات کشور و همچنین رفع مشکلات حمایتی در بهره‌گیری از ایده‌های فناوری، بستری ایجاد کرده است تا دغدغه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی ما از بین برود. انجمن‌ها باید با برگزاری جلسات درون انجمنی، معرفی و ارائه درستی از وجود این حمایت‌ها صورت دهند تا تمامی دانشجویان از این فضای حمایتی آگاه شده و برای مشارکت اقدام کنند.

گفتنی است ، در ادامه این جلسه نمایندگان و دبیران انجمن های علمی دانشگاه ها به بیان نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود پرداختند و دغدغه های خود را بیان کردند.

پایان خبر /