مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت : اجرای درست طرح مولدسازی موتور محرک تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است و در نخستین گام ، ۲ بیمارستان هرمزگان با درآمد حاصل از مولدسازی تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دَسینه افزود : مجوز مولدسازی سه ملک دانشگاه علوم پزشکی با هدف تکمیل پروژه‌های ناتمام بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس معروف به مگا هاسپیتال و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب از وزارت اقتصاد گرفته شد.

دسینه تصریح کرد : در حوزه راه نیز استان مشکلات زیادی دارد که می توان به ۵۴ نقطه حادثه خیز با تعداد تصادف زیاد اشاره کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد ایمن‌سازی آنها با اعتبارات کنونی زمان زیادی طول خواهد کشید اما با مولدسازیِ املاک راکد وزارت راه و شهرسازی می‌توان این نقاط حادثه خیز که ارتباط مستقیم با امنیت و سلامت تردد جاده‌ای دارد را اصلاح و بهسازی کرد.

وی تاکید کرد : استاندار هرمزگان بیشترین دغدغه را نسبت به این موضوع داشته و پیگیری‌های موثر و مستمری در این زمینه دارد و با رایزنی های نماینده عالی دولت در استان ۱۵ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل تامین آب هرمزگان اختصاص می‌یابد که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل درآمدهای مولدسازی استانی تامین می‌شود و پنج هزار میلیارد ریال نیز تعهد وزارت نیرو است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان یادآور شد : سال گذشته ۱۲ مورد از املاک دولتی در استان به ارزش یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به فروش رفت و تعداد زیادی از املاک نیز در آستانه صدور مجوز مولدسازی است و هم اکنون هرمزگان یکی از سه استان برتر کشور در اجرای طرح مولدسازی است.

دسینه خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی فضاسازی های مسموم و شایعات موجب شد شفافیت‌های پیش‌بینی شده در اجرای طرح مولدسازی کمتر به اطلاع مردم برسد که رسانه ها در این زمینه وظیفه و نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد : علاوه بر اعلام نهادهای دولتی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فهرست املاک تمامی ادارات را در اختیار دارد و مردم نیز می توانند با استفاده از سامانه وزارت اقتصاد املاک مازاد نهادهای دولتی را گزارش کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اضافه کرد : فهرست همه املاکی که در مسیر مولدسازی قرار گرفته اند به تفکیک استان، نهاد دولتی و وزارتخانه با استفاده از سامانه در دسترس عموم قرار گرفته است و امکان همراهی با مولدسازی بدون محدودیت جغرافیایی برای همه افراد فراهم است.

دسینه یادآور شد : البته درآمدهای مولدسازی هر استان در همان منطقه هزینه می شود و فروش نیز تنها گزینه فرآیند مولدسازی نیست و سایر مسیرهای اقتصادی مانند تهاتر، مشارکت و معاوضه در این طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اثربخشی و نتایج کلان مولدسازی اضافه کرد : از یک سو با دارایی‌ها و اموال زیاد و بدون استفاده زیاد نهادهای دولتی در استان مواجه هستیم و از سوی دیگر طرح های ناتمام، مشکلات حوزه بهداشت و درمان، مسائل حوزه راه، تامین آب روستاها و مدارس فرسوده از چالش های مهم هرمزگان هستند که اجرای درست و کامل طرح مولدسازی، اقتصاد استان را متحول و مسائل زیربنایی و اساسی آن را برای همیشه حل می کند.

پایان خبر /