معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: برخی مواقع به علت بروزرسانی سیستم، قطعی اینترنت، بروز مشکلات فنی و غیره، برای مدتی سامانه نسخه نویسی الکترونیکی قطع می‌شود در این زمان نباید هزینه آزاد از بیمار گرفته شود.

به گزارش صبح دریانیوز،دکتر سید علی وطن خواه معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان ، در خصوص دریافت هزینه آزاد درمانی از بیمه شده های تامین اجتماعی هنگام قطعی سامانه ثبت نسخه الکترونیک، اظهار داشت: هر زمانی که سیستم نسخه الکترونیکی غیرفعال می‌شود پزشکان موظف‌اند از نسخه کاغذی و دستی استفاده کرده و کدملی بیمار را برای استفاده از خدمات بیمه‌ای بر روی نسخه درج کنند همچنین بیماران می‌توانند نسخه کاغذی پزشک معالج خود را به داروخانه برده و با تعرفه بیمه‌ای داروهای خود را دریافت کنند.

دکتر وطن خواه با تاکید بر اینکه هیچ مرکز درمانی حق ندارد هنگام قطعی سیستم نسخه نویسی الکترونیک از بیماران هزینه آزاد دریافت کند، تصریح کرد: دریافت هرگونه هزینه آزاد از بیماران تخلف و ممنوع است و مراکز طرف قرارداد تا ۲۰ درصد نسخه ها را می توانند کاغذی تولید کنند و برای دریافت استحقاق درمان مراجعه کنندگان می توانند از بستری های مختلفی مانند سایت es.tamin.ir و یا اپلیکیشن تامین من استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی استان مسئولیت نظارت بر اجرای صحیح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان را برعهده دارند، اظهار داشت: هدف از نسخه‌نویسی الکترونیکی تسهیل امور بیماران است بنابراین نباید این موضوع سبب نارضایتی مردم شود و بیماران می توانند در صورت مشاهده چنین مواردی با شماره ۰۷۶۳۳۳۳۶۹۱۵ و یا با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک با کمترین مشکل در مراکزطرف قرارداد تامین اجتماعی با ۹۹ درصد انجام می‌شود، گفت: تلاش ما این است در این مراکز کمترین مشکل برای مردم به وجود بیاید و بیمه شده های تامین اجتماعی فقط با در دست داشتن کارت ملی خود می‌توانند از خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و غیره استفاده کنند.

دکتر وطن خواه با تاکید بر اینکه وقتی سامانه های الکترونیکی با حجم بالا فعالیت می کند گاها با مشکلاتی هم همراه است، تصریح کرد: منکر بروز این مشکلات نیستیم اما موارد را به سازمان و دستگاه‌های مربوطه منتقل می‌کنیم تا در کمترین زمان مشکلات مرتفع گردد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی افراد تحت پوشش بیمه هستند باید از خدمات آن بهره‎ مند شوند، گفت: هر گونه کوتاهی و دریافت هزینه اضافی از بیماران در زمان قطعی سیستم تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهد شد.

پایان خبر/