امام جمعه اهل سنت بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : تمام امپراطوری جهان تا پیش از اسلام در جهل و ظلمت زندگی می کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، به گفته شیخ یوسف جمالی ، بهترین تعبیر از وصف واقعی آن زمان بویژه در حجاز و مکه گفته هایی از زبان جعفر بن ابی طالب خطاب به نجاشی است که می گوید، ما قومی جاهل و بت پرست بودیم، مردار میخوردیم، حسن همسایگی بجا نمی اوردیم و ضعفا را مورد ستم قرار می دادیم و الان فرستاده ای آمده است و شعار و برنامه دارد و ما ایشان را می شناسیم و ما را به بندگی خدا دعوت کرده است و از ما خواسته که بت ها و غیر خدا را کنار بگذاریم و حسن همسایگی را بجا آوریم و خونریزی نکنیم و مرتکب فاحشه نشویم مال یتیم نخوریم و به زنان پاکدامن تهمت نزنیم؛ نماز بخوانیم و روزه بگیریم؛ این ها از خصوصیات و خواسته های رسول الله است.

شیخ جمالی ادامه داد، در ظلمات و تاریکی زمان جاهلیت رسولی آمد تا عفاف و ایمان را آموزش دهد و به مردم یاداوری کند و همه را به اینجا وصل کند و جامعه را از وضعیت طبقاتی خارج کند.

وی افزود: رسول خدا در مدت زمان کوتاه توانست جهان را به شکلی در آورد و انسان ها را از بداخلاقی ها در آورد و در ادامه شاگردانش این برنامه را توسعه دادند.

به گفته خطیب جمعه بندرعباس در جامعه کنونی نیز شاهد برخی از اعمال دوران جاهلیت در جوامع کنونی نیز هستیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اسلام را در یک جمله معنا کنیم بهترین تعبیر این است که اسلام دین رحمت و وظیفه انسان مومن نیز رحمت است و هیچ چیزی غیر از آن نمی تواند کارساز باشد.

شیخ جمالی ادامه داد، در جامعه کنونی که ما زندگی می کنیم هم تفاوتی با آن زمان ندارد، امروز هم در چنین جاهلیتی زندگی می کنیم.

وی افزود: اغنیا، زورمندان، ثروت مندان، مقام داران به شکلی افراد ضعیف را مورد ظلم و ستم قرار می دهند و بقیه حرام ها هم به کثرت در حال انتشار است؛ این وصف حال ماست.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: امروز هم ما در جامعه رحم و رحمت نداریم و نبود این ها باعث شده تا جامعه ضعیف شود.

وی در ادامه با اشاره به اتفاق نماز جمعه گذشته زاهدان افزود: در این روز فاجعه ای بزرگ رخ داد که عمق آن بسیار وسیع بود که دل هر دردمندی را به درد آورد و بسیاری از نمازگزاران جان خود را از دست دادند.

شیخ جمالی ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان افزود: در تماس تلفنی با مولوی عبدالحمید تاثر خود، مردم، شورای عالی مدارس اهل سنت از این حادثه اعلام کردم.

وی در پایان ضمن آرزوی مغفرت برای جان باختگان این حادثه از خداوند متعال  برای خانواده درگذشتگان آرزوی صبر کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین از دست اندرکاران خواست، ابعاد این حادثه را بررسی و به جرم رخ داده رسیدگی کنند چرا که جان دیگر انسان ها نیز در این حادثه به خطر افتاد.

انتهای پیام