مدیر عامل توزیع نیروی برق استان هرمزگان در پایان دومین سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان با بیان اینکه دومین سفر رییس جمهوری و هیات دولت ثمرات و دستاوردهای ارزشمندی در حوزه تامین و توزیع برق هرمزگان داشت اظهار امیدواری کرد : این سفر نقطه عطفی در بهره گیری از فرصت های توسعه برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزایر و اقصی نقاط استان باشد.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمد کریمی با بیان اینکه هر سال یک هزار کیلومتر از شبکه های فرسوده فشار ضعیف در سطح استان هرمزگان اصلاح و به کابل خود نگهدار تبدیل می شوند افزود : اصلاح سیمهای مسی که در معرض سرقت قرار دارند و تبدیل به کابل خود نگهدار یک پروژه ماندگار است که اثرات و ثمرات آن برای همیشه در تامین برق پایدار شامل حال مردم این استان خواهد شد. در نخستین گام شهر حاجی آباد به عنوان شهر شاخص استان انتخاب شده و همه شبکه مسی در این شهر به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

کریمی با بیان اینکه فاز نخست اجرای طرح اصلاح شبکه به کابل خود نگهدار به میزان یک هزار کیلومتر به نتیجه رسید و فاز دوم این طرح به میزان یک هزار کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار نیز کلید خورد افزود : با روحیه جهادی و عزم جدی این طرح آغاز می شود و در دهه فجر سال آینده یک هزار کیلومتر فاز دوم این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تامین برق جزایر در استان هرمزگان گفت : تامین برق قشم و هرمز و هنگام به شبکه سراسری وصل است و در سایر جزایر با مولد های محلی برق تامین می شود ، در یک سال اخیر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه و تامین برق جزایر سرمایه گذاری شده است ، ۸۰ درصد شبکه فرسوده برق در بو موسی ، تنب کوچک ، تنب بزرگ ، فارو هنگام و لارک به پایان رسیده و اصلاحات کامل انجام شده است ، نیروگاه ۳ مگاواتی در لارک ایجاد شده و پایداری نسبی تامین و توزیع برق در لارک حاصل گردید ، در جزیره بوموسی یکی از واحد های تولید برق با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد تومان اورهال  شده است و آماده بهره برداری است ، ۵دستگاه مولد برق در سایر جزایر تامین شده و نصب شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان ، مشکل تامین برق در جزیره لارک را اصلاح مخازن سوخت اعلام کرد و گفت : این مخازن در منطقه مسکونی است و باید به حاشیه نیروگاه منتقل گردد ، مخازن سوخت تغذیه مولدهای برق در این جزیره بشدت فرسوده است و اعتباری می خواهد و امید است قرارگاه سازندگی در این زمینه شرکت برق را یاری کند و این مخازن منتقل گردد.

محمد کریمی با تقدیر از وزیر نیرو و خدمتگزاران در دولت سیزدهم اضافه کرد : در دولت سیزدهم در مجموع ۲۴هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در بخش تامین و توزیع بهینه برق سرمایه گذاری و هزینه شده که رشد بسیار عالی و قابل توجه نسبت به سالهای قبل دارد.

کریمی همچنین به تمهیدات برای توسعه و تامین و توزیع برق کشاورزی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت : از جمله دستاوردهای این سفر اتخاذ تمهیدات برای اصلاح شبکه توزیع برق بین مزارع کشاورزی است ، برای تامین برق چاههای کشاورزی تقاضاهایی برا ی احداث شبکه بین مزارع دریافت کردیم ، احداث شبکه بین مزارع باید از محل صرفه جویی انرژی تامین شود ، در این زمینه درخواست ها به سمت مراجع ذیربط هدایت شده است.

همچنین برای تامین برق شهرک های مسکونی  برنامه ریزی هایی صورت پذیرفت که با تامین منابع مالی برای تامین و توزیع برق در شهرک های مسکونی تصمیم گیری می شود. برای تامین و توزیع برق در محدوده های داخل شهرها و روستاها و رفع ناترازی برق و جبران عقب ماندگی ها هم راهکارهایی ارائه شده تا تامین و توزیع برق شهر و روستا سامان بهتری پیدا کند.

پایان خبر /