سومین جلسه کارگروه برنامه ریزی و توسعه شهری کمیته پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس به ریاست اصغر حسینی پور معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس و سایر اعضاء کارگروه در دفتر جلسات معاونت معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اصغر حسینی پور رئیس کارگروه ضمن تشکر از حضور و همکاری سایر اعضاء در ابتدای جلسه به ارائه گزارش و بیاناتی از مصوبات جلسات قبل پرداخت و گفت : بررسی و پیگیری های لازم و مستمر جهت معرفی مکان های مناسب جهت اسکان اضطراری و مشخص نمودن مالکیت مکان ها صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر رعایت و تداوم الزامات پدافند غیر عامل جهت توسعه شهری افزود: پیگیری و بررسی جهت شاخص های ساختمان های بلند مرتبه انجام گرفته و ضوابط جدید بلند مرتبه سازی تصویب شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس با اشاره به افزایش تاب آوری شهری اضافه نمود: ارائه آمار ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن از مناطق چهارگانه شهرداری در حال انجام می باشد و این امر مهم موجب پیشگیری و بازدارندگی از هر بحرانی جهت ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل می شود.

حسینی پور در ادامه به موضوعات مهمی چون معرفی مکان های تجمع حین بحران ، جابجایی اسکان های موقت، بررسی وضعیت ساختمان های متعلق به شهرداری بندرعباس و معرفی مکان های مناسب جهت اسکان اضطراری پرداخت و بر انجام و اقدام این موارد توسط حوزه مربوطه تاکید نمود.

در پایان جلسه نیز سایر اعضاء کارگروه نسبت به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل به گفتگو ، بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند.

پایان خبر /