معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : روند رشد فزاینده مصرف دخانیات در هرمزگان نگران کننده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احسان کامرانی در نشست کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده با اشاره به اهمیت اجرای برنامه پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در استان عنوان کرد : مصرف مواد دخانی عامل بسیاری از بیماری ها به ویژه سرطان است.
وی در همین خصوص ، تصریح کرد : مصرف روز افزون مصرف مواد دخانی در استان افزایش چشمگیربیماران سرطانی در سال های آینده در پی خواهد داشت که زنگ خطری برای استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: گسترش مصرف مواد دخانی در بین نسل جوان جامعه به ویژه دختران نگران کننده است.
کامرانی گفت: استان هرمزگان از نظر مصرف مواد دخانیات در رتبه هفتم کشوری ودرمصرف قلیان بین زنان رتبه سوم کشوری قرار دارد.
وی افزود: در صدور مجوز واحدهای صنفی فعال در حوزه مواد دخانی به ویژه قلیان ضروری است بازنگری جدی صورت گیرد.
ذاکری ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص برنامه جامع پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی که با همت دانشگاه علوم پزشکی استان تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده اظهار داشت: این برنامه بهترین نقشه راه به منظور جلوگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در استان است.
معاون سیاسی استاندار هرمزگان در همین خصوص، تصریح کرد : کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط به ماموریت های محوله در سند پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در استان عمل کنند.
کامرانی با تاکید بر توسعه ورزش های همگانی و سلامت جامعه خاطرنشان کرد : برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در محیط های کارگری و اداری جهت نشاط و شادابی کارکنان در دستور کار قرار گیرد و اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی حوزه ورزش با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط این مهم را دنبال کند.
پایان خبر /