مدیر ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست و انرژی شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان از ساخت تصفیه خانه شهرک خلیج فارس در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی علامه زاده در توضیح راه اندازی این تصفیه خانه گفت : با توجه اتمام طرح مطالعاتی این تصفیه خانه در سال گذشته پروسه برگزاری مناقصه آن در راستای اجرای این پروژه در حال انجام است.

وی در ادامه تشریح کرد : این تصفیه خانه در دو مدول، هر کدام با ظرفیت  ۳۰۰ متر مکعب در روز احداث خواهد شد. همچنین با توجه به بالا بودن سطح آب زیر زمینی در شهرک صنعتی خلیج فارس، با راه اندازی این تصفیه خانه مشکلات مربوط به دفع فاضلاب واحد های صنعتی مرتفع و با جایگزینی پساب تصفیه شده با آب آشامیدنی، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب شرب، آبیاری فضای سبز شهرک مذکور در حجم وسیعی امکان پذیر می گردد.

مدیر HSEE شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر سه تصفیه خانه با وضعیت بهره برداری مطلوب در شهرک های صنعتی رودان، شماره یک و دو بندرعباس فعال هستند.

علامه زاده با تاکید بر اینکه تا کنون ۱۶۵واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان به تصفیه خانه فاضلاب متصل شده اند در خصوص تصویب مطالعات ارزیابی زیست محیطی گفت: در سال گذشته دو مورد درخواست اخذ مجوز داده شده که مجوز ناحیه صنعتی ابوموسی اخذ شده اما با توجه به قرارداشتن ناحیه صنعتی فرآورده های نفتی در محدوده شهر بندرعباس این مجوز تاکنون صادر نشده است.

وی افزود : در حوزه ایمنی نیز علاوه بر خرید و تجهیز یک عدد ماشین آتش نشانی ۱۸ تن ، تعداد ۲۷ عدد شیرآتش نشانی در سال گذشته خریداری و در شهرکهای صنعتی استان نصب گردیده است.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان در پایان یاداور شد : در سال گذشته ممیزی ایمنی  ۱۰۸ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر شناسایی کانون های خطر و تعیین ریسک های مهم آنها، شناسایی و ارزیابی تهدیدها ، آموزش های لازم در خصوص مواجهه با حوادث به واحد های صنعتی ارائه شده است.

پایان خبر /