نخستین دوره مسابقات دادگاه‌های شبیه سازی شده (موت کورت) میان کانون‌های وکلای سراسر کشور به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان گفت: از ۱۶ تیم شرکت کننده در این دوره از مسابقات ۸ تیم به مرحله دوم راه یافتند و در روز نهایی نیز ۴ تیم رقابت کردند.

علی قاسمی افزود: موضوع رقابت ها، بررسی پرونده جرایم اقتصادی و اعلام دفاعیات تیم‌های شرکت کننده از شاکی و متشاکی بود.

قاسمی عنوان کرد : این مسابقات به مدت ۲ روز در بندرعباس برگزار شد و در روز پایانی نیز بر اساس آرای داوران، گروه‌های برتر معرفی و تجلیل شدند.

به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان، بر اساس آرای داوران، کانون وکلای مرکز مقام نخست، کانون وکلای آذربایجان غربی مقام دوم و کانون وکلای هرمزگان مقام سوم را کسب کرد.

قاسمی ، خاطرنشان کرد : با توجه به ابلاع سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب و ظرفیت‌های استان هرمزگان در این حوزه، کانون وکلای هرمزگان برنامه دارد موت کورت‌های بعدی را با محوریت اقتصاد دریا، توسعه جزایر و داوری‌های بین المللی اجرا کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان ، مطرح کرد : در تلاشیم در آینده نیز این برنامه را بصورت منطقه‌های میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه اجرا کنیم.

گفتنی است ، برنامه موت کورت یا دادگاه‌های شبیه سازی شده یک نوع آموزش برای ارتقای سطح علمی وکلا و کارآموزان حرفه وکالت است.

پایان خبر /