استاندار هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس مدارس باید مورد توجه قرار گیرد گفت : سرویس مدارس در سال گذشته یک چالش مهم بود و امسال باید این مسئله ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت : با توجه به در پیش بودن سال جدید تحصیلی در خصوص آماده سازی مدارس و مهیا ساختن شرایط برای ورود دانش آموزان به مدرسه به باید برنامه ریزی و محیط آموزشی مناسب سازی شود.

دوستی افزود : باید در خصوص آب و برق مدارس هم برنامه ریزی شود و با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به وصل شدن مدارس استان به برق و آب نیز اقدام شود. استاندار هرمزگان گفت: سرویس مدارس در سال گذشته یک چالش مهم بود و امسال باید این مسئله ساماندهی شود و اگر نیاز به برگزاری جلسه و هماهنگی است بایستی این کار صورت گیرد تا دغدغه خانواده‌ها در این زمینه رفع شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تامین کتب درسی و توزیع آن در سطح استان، تصریح کرد: یکی از مسائل دیگر که باید مورد توجه باشد ساماندهی مدارس بدون مدیر است، در جلسه آینده آموزش و پرورش باید گزارش جامعی از وضعیت سرویس مدارس، توزیع کتب درسی و تعیین تکلیف مدارس بدون معلم ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت : ایمنی مدارس نکته مهمی است که باید قبل از ورود دانش آموزان به محیط مدرسه مورد ارزیابی قرار بگیرد و با توجه به تعهد شرکت توزیع برق در خصوص بررسی وضعیت مدارس، هیچ قصوری در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

دوستی ادامه داد : در خصوص نتایج و رتبه‌های کنکور، نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی نیز باید آموزش و پرورش و مقایسه با آمار سال گذشته گزارش ارائه دهد تا آسیب شناسی در این زمینه صورت گرفته و برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی در ادامه بر سلامت جسمانی دانش آموزان تاکید کرد و گفت : باید بتوان برای مناطقی که نیاز بیشتری در حوزه تغذیه‌ای دارند، قرص آهن و ویتامین دی تامین کرد ، در صورت نیاز به اعتبار ویژه این موضوع از طریق وزارت بهداشت هم پیگیری خواهد شد.

پایان خبر /