به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، همزمان با برگزاری پویش شفافیت داوطلبین شورای شهر که به مدت دو روز در سالن دانشکده سما بندرعباس برگزار شد ،جمع کثیری از کاندیداهای شورای شهر با امضا میثاق نامه شفافیت به این پویش پیوستند.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان با تبریک سوم خرداد ماه ، روز آزاد سازی خرمشهر ، روز مقاومت ، ایثار و پیروزی گفت : آزاد سازی خرمشهر آزاد سازی یک خاک نبود بلکه آزاد سازی ارزش ها بود .

پرویز سالاری با  اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ” خرمشهر ها در پیش داریم” افزود : انتخابات خرمشهر دیگری است که حضور ما در قامت کاندیدا ورای دهنده   پیروزی در مقابل خدعه دشمن است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش شفافیت داوطلبین شورا بیان داشت : این پویش به صورت سراسری و در تمام استانها برگزار می شود که داوطلبین با شرکت در آن، در زمینه  شفافیت آرا و مسایل مالی خود میثاق نامه ای را امضا می کنند.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان گفت : شفافیت به خودی خود عدالت می آورد و زمانی شفافیت باشد رانت خواری و فساد نیز وجود نخواهد داشت و هرچه عملکردکاندیداها شفاف تر باشد راحت تر می توانند پاسخگوی شبهات باشند.

وی با بیان اینکه شورا یک پارلمان محلی است که می تواند  همانند دولت به مجلس لایحه دهدوقانون وضع کند  افزود : شورای شهر باید ، شورای شهر باشد نه شورای شهرداری زیراباید ارکان شهر مانندامنیت ، بهداشت و درمان ،مسایل اجتماعی ، فرهنگی و رفاهی شهروندان در همه محلات به طور مساوی را مد نظر قرار دهند .

سالاری  ادامه داد : شورا ها نماد قدرت اجتماعی هستند و قدرت اجتماعی از قدرت سیاسی و اقتصادی فراتر است بنابراین شورا ها باید بر اساس برنامه و در چارچوب قانون ورعایت همه مصوبات شورا  حرکت نمایند .

وی با بیان اینکه  سیاست زدگی سم مهلکی برای شوراهاست  تاکید کرد : اعضای شورای شهر باید منافع جمعی را بر منافع فردی ارجحیت دهند و از سیاست زدگی ، حزب بازی ، جناح بازی ،قومیت بازی و وادادگی پرهیز نمایند.

سالاری ادامه داد : اعضای شورای شهر باید از ظرفیت ها در جهت خدمت رسانی  به مردم استفاده نمایند.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان گفت:دیده بان شفافیت و عدالت به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست  وتنها به دنبال ارتقا سلامت اداری ، مبارزه با رانت خواری، فساد اداری ، پیشگیری از فساد و رانت و  شفاف سازی  است.

پرویز سالاری اظهار کرد : کسی با پول و سرمایه ای که از راه کسب حلال و کار حاصل می شود مخالفتی ندارد بلکه اعتقاد ما بر این است که کاندیداهای شورای شهر پس از ورود به صحن شورا در یک فضای شفاف حرکت نمایند که با پیوستن به این پویش  قطعا این مهم محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد : حضور کاندیداها برای امضا این میثاق نامه لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهادی بودن،انقلابی بودن و پاک دست بودن است.

سالاری ادامه داد : در زمانی که تبلیغات برای کاندیداهای شورای شهر آزاد است ، اسامی افرادی که این میثاق نامه را امضا نموده اند از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی به اطلاع مردم خواهد رسید .

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان در پایان گفت : این پویش همچنان ادامه دادرد و کاندیداهای شورای شهر می توانند همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به محل دفتر این نهاد واقع در بندرعباس بلوار معلم -نبش بهارستان ۱۲ ساختمان اندیشه طبقه همکف مراجعه نمایند . همچنین برای تسهیل در مراجعه کاندیداهای شوراهای شهرستانها در زمان شیوع کرونا و جلوگیری از رفت و آمد کاندیداها به مرکز استان ،نماینده این نهاد در غرب استان در بندر لنگه و در شرق استان در شهرستان میناب مستقر  است.

دیگر عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در استان نیز گفت : سلامت اداری در همه سطوح راه گشای مسئولین است .

فریدون بهشتیان افزود : استقبال خوب کاندیداهای شورای شهر نشان دهنده این است که داوطلبین با دغدغه فساد ستیزی و عدالت طلبی  ورود کرده اند که این اقدام هم مورد رضایت خداوند است و هم اینکه مردم می دانند به چه کسانی رای می دهند.

وی ادامه داد :بر اساس گفته های سخنگوی دستگاه قضا بیشترین شکایات در این دستگاه مربوط به شورا ی شهر و روستا بوده است . بنا براین افرادی که از بیت المال و جیب خود و خانواده برای اخذ رای سوء استفاده می کنند مسلما فرد اصلحی برای خدمتگزاری مردم  نخواهند بود.