استاندار هرمزگان گفت : از آغاز فعالیت دولت سیزدهم ، کاربران اینترنت در استان هرمزگان ۱۷ درصد و تعداد کاربران تلفن همراه ۱۴ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی ، اظهار کرد : دولت سیزدهم همواره سعی کرده که توسعه شبکه‌های ارتباطی را به عنوان یک اصل مهم در تحقق توسعه پایدار و متوازن دنبال می‌کند.

دوستی عنوان کرد : در ابتدای شروع دولت ، استان هرمزگان دارای ۳۹۰۴ کیلومتر شبکه فیبرنوری بود که در حال حاضر با تلاش دولت این عدد با ۱۱ درصد پیشرفت به ۴۳۸۵ کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد : دولت سیزدهم نسبت به آغاز فعالیت دولت ، ظرفیت شبکه انتقال را از ۷۸۹ گیگابایت بر ثانیه به ۱۰۴۵ گیگابایت بر ثانیه رسانده است و رشد ۲۵ درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی کاربران اینترنت در استان هرمزگان ، تشریح کرد : تعداد کابران تلفن همراه در استان هرمزگان نسبت به آغاز فعالیت دولت سیزدهم رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

دوستی خاطرنشان کرد : تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی در طول عمر دولت ۱۷ درصد و تعداد دفاتر پیشخوان دولت نیز ۳۷ درصد رشد کرده است.

وی گفت : در دولت مردمی و خدمتگزار سه جزیره ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب کوچک به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند که تحقق این امر باعث برقراری اتصال جزایر ایرانی خلیج‌فارس به سرزمین اصلی از طریق ارتقا و پایداری ارتباطات جزایر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به سهم هفت درصدی هرمزگان از اجرای سایت‌های ۵g کشور، بیان کرد: ۴۲ سایت نسل پنجم تلفن همراه در شهرستان‌های بندرعباس، قشم و کیش با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

دوستی عنوان کرد : طی دو سال گذشته ۳۰ کیلومتر فیبرنوری منازل و کسب و کارها با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شد که باعث افزایش بیش از ۶۰ برابری سرعت اینترنت شد و این مهم زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال در مناطق مختلف هرمزگان را فراهم می‌کند.

پایان خبر /