در هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز ، شرکت پالایش نفت بندرعباس از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا به عنوان شرکت برتر معرفی و تجلیل شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، این شرکت با اجرای طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی و افزایش ظرفیت پالایش نفت خام به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز و ارزیابی نتایج سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن و کاهش میزان ۳۷/۴۲ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای با اجرای این طرح ، از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا گواهینامه مدیریت کربن ( Carbon Saving) و گواهینامه مسئولیت پذیری با رویکرد سبز (Green CSR Label) را دریافت کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی که با منطق (EAST ) در چهار شاخص زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فنآوری نوین از سوی انجمن مدیریت جهانی سبز ارزیابی شد، از طرحهای ارزشمند اجراشده در پالایشگاه نفت بندرعباس است که به موجب آن، بدون هیچگونه سرمایه گذاری و تنها با استفاده از خلاقیت، خرد جمعی، تغییرات تجهیزاتی و فرآیندی ظرفیت پالایش در این پالایشگاه به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

هاشم نامور افزود : با توجه به نتایج سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن و دستاوردهای زیست محیطی اجرای این طرح از جمله کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان ۳۷/۴۲ درصد و بر مبنای مدلهای ۲۷ گانه مدیریت سبز، شرکت پالایش نفت بندرعباس از بین ۵۸۵ سازمان تولیدی و خدماتی موفق به دریافت گواهینامه مدیریت کربن (Carbon Saving) از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا گردید.

نامور با بیان این نکته که این موفقیت حاصل تعهد شرکت پالایش نفت بندرعباس در تحقق توسعه سازگار با محیط زیست است تصریح کرد : به واسطه پوشش شاخص های مدیریت سبز، کاهش هزینه های اقتصادی و آلودگی های زیست محیطی و مصرف بهینه منابع انرژی و بازخورد های آن بر جامعه، گواهینامه مسئولیت پذیری با رویکرد سبز (Green CSR Label) نیز از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا به این شرکت اهداء شد.

وی گفت : کاهش و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، بهبود کیفیت نفت کوره نهایی پالایشگاه و کاهش میزان گوگرد آن، افزایش بهره وری، بهینه سازی مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش، ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان تولید داخلی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح مبتکرانه افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت خام در واحد کاهش گرانروی بود که تنها با استفاده از ظرفیت های موجود و تخصص کارکنان این شرکت اجرا شد.

هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز با محوریت دانش سبز در راستای کاهش هزینه های تولید و آلودگی های زیست محیطی و با حضور شرکت ها معتبر تولیدی و خدماتی کشور در تهران برگزار شد.

پایان خبر /