در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه خبرنگاران نباید محدود و تهدید شوند ، گفت : خبرنگاری و وکالت یک وجه مشترک دارد و آن استقلال است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی قاسمی ، افزود : وکلا و خبرنگاران حکم درختان ریشه دار و تنومند بارانی را دارند که در زمین ریشه دارند و مایه جلوگیری از ریزش و فرسایش خاک می شوند .

قاسمی با بیان اینکه مجموع وکلای هرمزگان ۲۰۰۰ نفر هستند ، عنوان کرد : از مجموع این تعداد ۱۵۰ وکیل در بندرعباس مستقر و مشغول فعالیت هستند .

وی با اشاره به اینکه کانون وکلای هرمزگان سالانه بیش از یکهزار وکالت تسخیری بصورت رایگان انجام داده است ، از جمله اقدامات این کانون به  مشاوره رایگان به زندانیان و خانواده هایشان ، تشکیل کمیسیون حقوق کودک ، کمک به زلزله زدگان سایه خوش، کمک به دختران معلول ذهنی  و … اشاره کرد .

جوان ترین رئیس کانون وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه با قرار دادن نشان خلیج فارس در زیر لوگوی اصلی کانون متفاوت ترین لوگو کانون وکلا در کشور را داریم ، خاطرنشان کرد:  کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران تعیین شد.

قاسمی ، اضافه کرد : مسابقات از تاریخ دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ در جزیره کیش به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار شد.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان ، باذکر همدلی وکلای هرمزگان در کمک به همنوعان در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: در زلزله سایه خوش در جهت انجام مسئولیت اجتماعی کمک های انسان دوستانه به زلزله زدگان، مبلغی توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان جمع آوری و کمک شد.

قاسمی با بیان اینکه افتتاحیه مرکز کانون وکلای دادگستری هرمزگان یکی از اقدامات کانون وکلای هرمزگان است که نتیجه تلاش های فراوان کادر اداری است ، خبر داد : همه وکلا به خصوص وکلای جوان می توانند به شکل رایگان از امکانات طبقه پایین این ساختمان که می تواند به ۱۵۰ وکیل خدمات ارائه دهد استفاده کنند .

وی ، اضافه کرد : همچنین برای اولین بار در کشور در مرکزکانون وکلای دادگستری هرمزگان بخشی از این مرکز  ورک شاپ های رایگان برای تمام  وکلای باسابقه و جوان برگزار می کند .

نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان :

شرط استقلال داشتن ، اقتدار است

نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان ضمن تبریک روز خبرنگار در این جلسه گفت : خبرنگاری به نحوی وکالت در جامعه است ، تعدادی از مشاغل باید استقلال داشته باشند که شرط استقلال اقتدار است .

یاسین میرزایی کلهر ، با بیان اینکه  خبرنگاران باید از مردم که فاقد ابزار اقتدار هستند حمایت کنند ، اضافه کرد : در بخش وکلای معاضدتی در استان به ۵۰نفر وکیل معرفی کرده ایم و در مدت یکسال گذشته وکالت یکهزار پرونده کیفری بدون اخذ یک ریال را انجام داده ایم .

میزایی کلهر ، با بیان اینکه  ۲۰۰وکیل بدون داشتن مجوز را شناسایی و تخلف را ثبت کردیم، اظهار داشت : در سال گذشته در جریانات اغتشاشات وکلای هرمزگان از موکلین خود دفاع کردند که ۲ ‌نفر از وکلای هرمزگان هم دچار مشکلاتی شدند که توسط کانون مورد حمایت قرار گرفتند.

وی، تاکید کرد : طرح تحقیق و تفحص و استفاده از دانش آموختگان این رشته که تجربه کافی دراین حوزه تخصصی ندارند عامل نگرانی برای کانون وکلای دادگستری هرمزگان است.

دبیر  هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان :

رسانه صدای مردم است

دبیر هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان در این نشست بیان داشت : رسانه صدای مردم است و مردم امروز نیاز به آگاهی دارند پس خبرنگاران باقدرت در امور معیشتی ، اقتصادی ، زیر ساختی و فرهنگی مطالبه گر باشند .

محمودرضا حیدری پوری ، مطرح کرد : ظرفیت رسانه و خبرنگاران بسیار گسترده است و با کمک یکدیگر می توانیم جامعه را ارتقا دهیم .

حیدری پوری ادامه داد : همانطور که در بخش اقتصادی زیر خط فقر هستیم در بخش فرهنگی نیز دچار این معضل ایم که نیازمند کمک ، تغییرات و توسعه هستیم واین امر با همت خبرنگاران در حوزه تولید خبر ، فیلم و شبکه های مجازی محقق می شود.

وی ، خاطرنشان کرد : یکی از وظایف وکلا و خبرنگاران این است که برای احقاق حقوق شهروندی ، آگاهی بخشی با انتقال اطلاعات صحیح ، درست و شفاف صورت پذیرد.

در پایان از زحمات یکساله خبرنگاران این حوزه توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان تقدیر شد .

گفتنی است ،  کانون وکلا یا کانون وکلای دادگستری (به فرانسوی: Barreaux) انجمنی غیردولتی و مستقل در کشورهای مختلف است که در جهت اعطای صلاحیت وکالت دادگستری به افراد، حمایت از وکلای عضو و نیز نظارت بر عملکرد آن‌ها تشکیل می‌شود. در ایران کانون وکلای دادگستری نهادی مستقل و دارای شخصیت حقوقی است که در بعضی از مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /