مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 40هزار تُن کالای تولیدی از منطقه آزاد قشم به داخل و خارج از کشور در سال‌1399 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: ارزش این کالاهای صادر شده در سال گذشته بیش از ۱۰۱میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۰هزار و ۴۴۶تن کالا به ارزش ۳۱میلیون دلار از منطقه آزاد قشم به داخل کشور و سرزمین اصلی صادر گردیده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین ۲۰هزار و ۴۲۳تن کالا به ارزش بیش از ۷۰میلیون و ۴۷۰هزار دلار از این منطقه به سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سایر کشورها ازجمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گفته همایونی؛ در سال گذشته بیش از ۵هزار و ۸۹۰تن کالا به ارزش ۴۶میلیون دلار مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحد‌های تولیدی و ماشین‌آلات مربوط به خطوط تولید به منطقه آزاد قشم وارد شده است.

وی اظهار کرد: کشورهای فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره را تشکیل می‌دهند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از مهم‌ترین ماموریت‌های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم می‌باشد.