پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع در حالی به سالگرد افتتاح خود نزدیک می شود که این تلاش با ارزآوری کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در آستانه یک سالگی افتتاح پروژه ملی صادرات گاز مایع از تاسیسات بندرعباس، مدیر منطقه هرمزگان گفت:در یک اقدام جهادی و با همدلی همه نهادهای حاکمیتی، دولت خدمتگزار مصمم شد که از ظرفیت مغفول مانده در حوزه صادرات گاز مایع بهره بگیرد.

احمد سالاری فر افزود : از این رو تمام توان فنی مجموعه های نفتی در هرمزگان در خدمت این پروژه قرار گرفت و با تلاش و کار شبانه روزی همکاران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان و همراهی فنی پالایشگاه های نفت بندرعباس، ستاره خلیج فارس و خطوط لوله و مخابرات در کوتاه ترین زمان ممکن پروسه عملیاتی پروژه طراحی و تغییرات فنی لازم انجام شد.

سالاری فر عنوان کرد : ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار محترم و همچنین نماینده معزز ولی فقیه در استان و سایر نهادها و ارگانهای انقلابی با درک ضرورت اجرای این پروژه و با همکاری و همراهی پیشیبانی خود موجب شدند از زمان افتتاح تا کنون همه ظرفیت های پیش بینی شده در این زمینه محقق شود.

وی ،  اضافه کرد : در مجموعه وزارت نفت نیز شخص معاون محترم وزیر و مدیر عامل محترم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درتهران موانع فنی و اجرایی و قانونی را پیگیری و هموار کردند تا امروز با افتخار اعلام کنیم در اثر این همدلی منافع ارزی قابل توجهی ضمن استفاده از ظرفیت های اقتصاد دریا محور نصیب استان و کشور شده است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان با تشکراز همه کسانی که با تلاش شبانه روزی و بی وقفه خود موجبات این افتخار بزرگ را برای کشور فراهم کرده اند، بیان داشت : در دولت مردمی و در سایه مقام معظم رهبری و همدلی مسئولین هیچ هدفی برای خدمت به ملت شریف ایران دور از دسترس نیست.

سالاری فر با اشاره به شرایط تحریمی کشور و نیاز بازار بین المللی گاز مایع به فرآورده تولیدی ایران ، ادامه داد : چشم انداز آینده این صادرات بسیار روشن است و این درآمد زایی برای کشور نه تنها استمرار دارد بلکه با توجه به پیش بینی افزایش قیمتهای جهانی سود آورتر نیز خواهد بود.

مدیر منطقه هرمزگان درباره دیگر مزایای این اقدام ، مطرح کرد : تا پیش از افتتاح این پروژه، گاز مایع مازاد تولیدی در دو پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس به دلیل عدم امکان ذخیره سازی امکان فرآوری نداشت اما با این اقدام علاوه بر جلوگیری از هدر رفت منابع مالی، جهت حفظ محیط زیست شهر بندرعباس نیز گام بزرگی برداشته شده است.

گفتنی است ، پروژه صادرات دریایی گاز مایع از مبداء تاسیسات پخش فرآورده های نفتی بندرعباس در هفته دولت سال گذشته با حضور دوستی استاندار هرمزگان، جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و نژاد علی مدیر عامل پخش فرآورده های نفتی کشور افتتاح شد و اکنون گاز مایع ایران از طریق کشتی به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.

پایان خبر /