رییس سازمان صمت هرمزگان در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان گفت: بیش از 34 میلیون دلار صرفه جویی در واردات قطعات صنعتی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، خلیل قاسمی ضمن تبریک هفته پژوهش به فعالان این عرصه افزود: پژوهش باید به گونه ای باشد که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بتوانند از آن استفاده کنند و دانشگاه ها و مجامع علمی در این رابطه باید قوی تر عمل کنند.

قاسمی به سه مبحث صنعت و تولید، نیازهایی که در استان با آن روبرو هستیم و همچنین اقداماتی که در حوزه پژوهش و فناوری انجام شده است اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به استقرار صنایع بزرگ در استان امروزه هرمزگان درحوزه تولید محصولات صنعتی یکی از استان های برترکشور ومنطقه بشمار می رود.

وی بیان نمود: در سال گذشته صنایع بزرگ استان بیش از ۲۰ میلیون تن تولید داشته اند که میتوان با افتخار گفت؛ همه ی بنگاه های بزرگ تولیدی استان با ظرفیت کامل و بدون مشکل دارند محصولات خود را تولید می کنند که این امر نشان از فراهم بودن بستر اقتصادی در استان هرمزگان است.

قاسمی به صادرات غیر نفتی در استان هرمزگان اشاره نمود و افزود: مجموع صادرات استان از مجموع صادرات کشور بیش از ۲ میلیارد دلار سهم صادرات غیر نفتی مربوط به صادرات هرمزگان است.

وی در ادامه به نیازمندی های استان پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه های استان باید به موزات تولیدات صنعتی حرکت نمایند و امیدوارم با همت اساتید، پژوهشگران و نخبگان استان شاهد برآورده نمودن تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه خودکفایی و تولید ملی برسیم.

قاسمی در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۳۴ میلیون دلار صرفه جویی در واردات قطعات و اجزا داشته ایم که با کار پژوهشی و فناوری آن را تامین کردیم.

وی در پایان مهمترین اقدامات این سازمان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری را ثبت نام ۱۶۲ صنعت استان در سامانه تاپ و همچنین ثبت ۱۶۰ نیاز پژوهشی، صدور ۲ مجوز مرکز پژوهشی صنعتی و معدنی، صدور ۷ فقره گواهی پروانه تحقیق و توسعه، احصاء فرصت های سرمایه گذاری استان و تهیه گزارش های علمی در رابطه با مسائل و مشکلات بررسی ظرفیتهای موجود استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت نام برد.

شایان ذکر است: درپایان همایش اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان رئیس سازمان صمت هرمزگان از سوی رئیس دانشگاه هرمزگان با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام