رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۶۴۹ هزار و ۶۸۸ نفر مسافر و گردشگر از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی(۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱) تا پایان روز یازدهم فروردین از جزایر این استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد  در تشریح شمار تردد مسافران دریایی از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی(۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱) تا پایان روز یازدهم فروردین اظهارداشت: طی این مدت سه میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۸۸ مسافر و گردشگر در جزایر استان جابجا شده‌اند که از این تعداد سه میلیون و ۸۱ هزار و ۱۲۸ نفر مسافر و مابقی گردشگر هستند.

وی ادامه داد: از سه میلیون و ۶۴۹ هزار و ۶۸۸ تردد مسافر و گردشگر، ۲۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر تردد مربوط به روز یازدهم فروردین ماه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز ۱۱ فروردین ماه نیز ۹۹۵ هزار و ۸۰۹ نفر مسافر از بنادر پهل و لافت به سرزمین اصلی و بالعکس جابجا و تردد بیش از ۲۶۶ هزار خودرو به ثبت رسیده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ طی این مدت نیز ۳۰۶ هزار و ۱۹۳ نفر مسافر از بندر شهید حقانی و ۱۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر مسافر نیز از مسیر چارک به جزایر و بالعکس رفت و آمد داشته‌اند.

وی افزود: همچنین طی روز گذشته (یازدهم فرروردین) ۴۸ هزار و ۹۶۷ نفر مسافر در بنادر پهل و لافت تردد و ۱۹ هزار و ۱۴۶ مسافر نیز از طریق بندر شهید حقانی و بالعکس جابجا شده‌اند.

گفتنی است؛ طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

انتهای خبر /