معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روند پروژه های آبرسانی به بستک بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، هاشم امینی در این بازدید که عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان و احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس حضور داشت، به اهمیت اجرای پروژه آبرسانی از چارک به جناح و بستک اشاره کرد و افزود : این پروژه به عنوان یکی از پروژه های بزرگ و ویژه وزارت نیرو با هدف تامین نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا در حال اجراست که در نوع خود از نظر حجم عملیات بی نظیر است.

وی گفت : با هدف تسریع در اجرای این پروژه ۱۰ پیمان پیش بینی و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد : با هدف دستیابی شهرستان بستک و روستای مسیر خط انتقال در دو شهرستان بندرلنگه و بستک، آب تولیدی آب شیرین کن واقع در چارک را از طریق ۶۶ کیلومتر خط انتقال به آخرین نقطه پیش بینی شده در ابن مرحله می رساند که در ادامه ۳۵ کیلومتر دیگر در مرحله دوم اجرا خواهد شد.

امینی به صعب العبور بودن مسیر خط انتقال آب از چارک به بستک اشاره کرد و گفت: کوهستانی بودن مسیر زمان اجرای پروژه را طولانی تر کرده است که امیدواریم با تکمیل آن جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

وی افزود: در اجرای این پروژه پیش بینی آینده جمعیتی نیز شده است که نیاز آبی افق ۱۴۲۵ این شهرستان را هم پوشش خواهد داد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم یاد کرد که باید به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد تا موانع پیش روی آن برداشته و هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

به گفته وی، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است و ما نیز برای تامین اعتبار آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شاهد وضعیت مطلوب در زمینه تامین آب شهرستان بستک باشیم.

در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به دیگر جزئیات این پروژه اشاره کرد و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۵ باب مخزن با حجم ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تزریق اعتبار به تسریع در اجرای پروژه کمک شایانی می کند، گفت : تکمیل خط انتقال تحول بزرگی در تامین آب جمعیت انتهایی و مسیر خط انتقال خواهد گذاشت.

به گفته وی ، برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت : مردم چشم انتظار تکمیل این پروژه هستند که تکمیل آن یکی از خواسته های بزرگ مردم این منطقه را محقق خواهد کرد.

پایان خبر /