مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان ، از پیشرو بودن استان هرمزگان در افزایش بهره برداری و ارزش افزوده تون ماهیان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با بیان اینکه ناوگان صیادی استان هرمزگان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی نقش بسزایی در صید و صیادی و کشور و تامین تون ماهیان مورد نیاز کارخانجات تون ماهی استان و کشور دارد گفت : وجود اولین کارخانه تون ماهی کشور در بندرعباس نشان از سابقه درخشان فعالیت استان هرمزگان در این زمینه دارد.

بارانی با بیان اینکه استان هرمزگان بالغ بر ۳۲۱ هزار تن از صید کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد : از این میزان بیش از ۹۸ هزار تن ماهی سطح زی درشت است که اغلب آن را گونه‌های تون ماهیان تشکیل می‌دهد.

وی افزود : گیدر ، هوور مخطط ، هوور مسقطی ، شیر ، زرده ، گالیت و … عمده صید تون ماهیان در هرمزگان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان صنعت تون ماهیان از صید تا تولید کنسرو را شتاب‌دهنده رونق تولید، اشتغال و اقتصاد خواند و گفت : بخشی از شناورهای لنج استان که دارای سیستم برودتی هستند در آب‌های دور واقیانوس هند فعالیت دارند که علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آب‌های ساحلی، از نظر حضور ایران در آب‌های بین المللی و اهتزاز پرچم کشور در این آب‌ها، اشتغال زایی، تقویت جایگاه ایران در کنوانسیون بین المللی تون ماهیان، تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی حائز اهمیت است.

بارانی همچنین وجود ۹۷ واحد صنعتی فعال از سردخانه تا کارخانه تن ماهی و … در حوزه شیلات استان هرمزگان را پشتیبان خوبی برای صنعت تون ماهیان و صید تون ماهیان خواند.

وی از ایجاد زیرساخت‌های مناسب توسط دولت برای ارائه خدمات به شناورهای صیادی از جمله ساخت ۲۰ بندر صیادی و ۲۲ موج شکن مردمی یاد کرد.

پایان خبر /